نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد:

لزوم استفاده از مشاورین مذهبی در کمپ‌های ترک اعتیاد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در کمپ‌های ترک اعتیاد از وجود مشاورین مذهبی و معنوی در کنار سایر مشاورین و روان‌شناسان حتما استفاده کنیم تا شخص معتاد به جایگاه والای انسانی خود واقف شود و در صورت بازگشت به جامعه دیگر به سمت این بلای خانمانسوز نرود.
تصویر لزوم استفاده از مشاورین مذهبی در کمپ‌های ترک اعتیاد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در مراسم دهه مبارزه با اعتیاد که با حضور مسئولان برگزار گردید، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در زمینه مبارزه با اعتیاد در کردستان صورت گرفته است که امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: البته همه ما امیدواریم که مسئله‌ای بنام اعتیاد هرگز در جامعه ما وجود نداشته باشد تا اینگونه نشست‌ها برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود افزود: در بحث مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باید تمام جوانب را در نظر داشته باشیم، باید با افرادی که معتاد هستند و به عنوان بیمار در جامعه شناخته می‌شوند با محبت و رفتار شایسته برخورد شود تا ان‌شاء‌الله زمینه ترک اعتیاد در آنها برای همیشه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: کسانی که به نوعی متولی مبارزه با اعتیاد هستند باید متوجه باشد که ترک اعتیاد تنها بخشی از کار آنهاست و بخش مهمتر کار مهارت آموزی و نیز ایجاد حس مسئولیت پذیری در این افراد است.

این استاد حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این وجود باید قبل از هر چیزی در این زمینه ما راههای ابتلای افراد به اعتیاد را از بین ببریم و با فرهنگ سازی در جامعه اجازه ندهیم که افراد به خاطر مسایل مختلف به سمت اعتیاد گرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی اظهار کرد: طبق آمارهای موجود یکی از عوامل مهم گرایش افراد به سمت اعتیاد دوری از کتاب و کتابخوانی است و این مهم در تحقیقات بسیاری مورد تایید قرار گرفته است، لذا شایسته است که در دوران حضور معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد به نوعی با کتاب و مطالعه به معنای واقعی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان سخنان خود گفت: مسئله دیگری که قابل توجه می‌باشد این است که در کمپ‌های ترک اعتیاد از وجود مشاورین مذهبی و معنوی در کنار سایر مشاورین و روان‌شناسان حتما استفاده کنیم تا شخص معتاد به جایگاه والای انسانی خود واقف شود و در صورت بازگشت به جامعه دیگر به سمت این بلای خانمانسوز نرود.

طاهره ایزدی ـ استان کردستان

307770