در نهاوند انجام شد:

آیین رونمایی از کتاب "پرتوی از حکومت مصلح جهانی "

آیین رونمایی از کتاب "پرتوی از حکومت مصلح جهانی " نوشته سید احمد عطاری و محفل ادبی و شعرخوانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) برگزار شد.
تصویر آیین رونمایی از کتاب "پرتوی از حکومت مصلح جهانی "

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، آیین رونمایی از کتاب پرتوی از حکومت مصلح جهانی نوشته سید احمد عطاری با حضور امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، دارایی رئیس آموزش و پرورش و قاسم نثاری مسئول فرهنگی و هنری سپاه ناحیه شهرستان و جمعی از اعضا و پیشکسوتان انجمن های ادبی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزار شد.

در ابتدای این‌ مراسم امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز و گسترش فضای مجازی توجه به کتاب و کتابخوانی تا حدودی کم شده است. بدین منظور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی فرهنگ و هنر در شهرستان است سعی دارد با حمایت از نشر و انتشار کتاب های بومی و منطقه ای از ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه قلم و ادبیات شهرستان جهت معرفی و مطالعه کتابخوانی استفاده کند.

وی افزود: امروز نگاه به کتاب و مطالعه آن تاثیری بسیار عمیقی بر زندگی و جوامع انسانی دارد از پژوهش پیرامون تاثیر کتابخوانی بر طول عمر و تجربه زیستی بشر تا تجربه های تاریخی که گاهی مسیر رو به آینده را تامین می کند بدین منظور در همین راستا و رابطه مستقیم کشورهای پیشرفته با کتاب و کتابخوانی و پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه کنونی ما باید آموزش کتاب و کتابخوانی را از خانواده و کودکان شروع کرد.

بحیرایی ادامه داد: خانواده به عنوان کوچکترین عضو جامعه تاثیر بسزایی بر شرایط روند فرهنگی یک جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب پیش رو با نثر روان و شیوا پیرامون زمینه های ظهور امام زمان (ع) و حکومت ایشان سعی دارد زاویه جدید و نو را پیرامون انتظار و دنیای عدل پیش روی مخاطب بگذارد.

دارایی رئیس آموزش و پروش ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و قدردانی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری چنین مراسماتی و حمایت از آثار بومی پیرامون کتاب و نویسنده آن بیان کرد: براساس سخنان یکی از بزرگان که می گوید اگر نیت صد ساله دارید انسان تربیت کنید و برای تربیت یکی از اصول مهم آن کتاب و مطالعه است.

وی جامعه رو به پیشرفت را جامعه ای دانست که افراد آن بیشترین سرانه مطالعه و نشر کتاب را دارند.

دارایی بیان کرد: یکی از ویژگی های بارز کتاب نگاه به مقوله انتظار و مهدویت است که با بیان انتظار مثبت و رویکردهای مثبت آن در جامعه ضامن سلامت افراد است و این نوع نگاه در متن کتاب بازخوانی نو از نگرش به معنا و مفهوم انتظار است.

گفتنی است در این مراسم و محفل ادبی، شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات و شعر به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) به شعر خواندن و قطعه های ادبی پرداختند و از کتاب پرتوی از حکومت مصلح جهانی نوشته سید احمد عطاری رونمایی و تقدیر شد.

307735