با حضور ویدئو کنفراس رییس جمهوری انجام شد:

کلنگ‌زنی 17 طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند

۱۷ طرح صنعتی ، زیربنایی و خدماتی به ارزش بیش از ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری و حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری و کلنگ زنی شدند.
تصویر کلنگ‌زنی 17 طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری و افتتاح ۱۱ طرح‌ اشتغال‌زا در آبادان و خرمشهر گفت: برای افتتاح ۱۱ طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است ضمن اینکه با اجرای این طرح ها برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

حسین گروسی به کلنگ زنی ۶ طرح در منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و افزود: برای اجرای ۶ طرح زیربنایی در آبادان و خرمشهر هفت هزار و ۱۷۱ میلیارد سرمایه‌گذاری داخلی و ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی پیش بینی شده است که با بهره برداری از این طرح ها که امروز کلنگ زنی شدند برای ۴۰۵ نفر به صورت مسقیم و ۸۷۰ به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی و در راستای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر، سایت شلمچه و شهرک صنعتی شماره یک آبادان بهره‌برداری و کلنگ زنی شدند.

گروسی بیان کرد: شرکت نوآوران پلاست موفق تاروند با محصول ظرف پت از پریفرم با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، شرکت صنایع غذایی وارنا با تولید پنیر و سرمایه‌گذاری ۱۸۱ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۶ نفر در شهرک صنعتی آبادان از جمله طرح های افتتاح شده در منطقه آزاد اروند هستند.

وی افزود: همچنین شرکت گلگاه با تولید محصول پلی آلومینیوم کلراید با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۶ نفر، شرکت سانا چاک رخ اروند با تولید انواع مواد شوینده با سرمایه گذاری ۲۰۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۹ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شدند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت فوم صدف زمرد با محصول پانال ساختمانی از پلی استایرن با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۲ نفر همچنین شرکت پژمان پویا فرم با تولید محصول پانال ساختمانی از پلی استایرن با سرمایه گذاری ۶۷ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۸ نفر در شهرک صنعتی آبادان را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری در این منطقه آزاد عنوان کرد و گفت: شرکت پیشگامان آریا تجارت با تولید محصول جوراب با سرمایه گذاری ۸۱ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۷ نفر از دیگر طرح های مورد بهره برداری در منطقه آزاد اروند هستند.

گروسی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت لنگر تجارت طلائی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول لامچ ال‌ای‌دی با سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد ریال در سایت صنعتی آبادان بهره‌برداری شد که زمینه اشتغال ۴۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

وی بیان کرد: شرکت سیویل آذین با بسته بندی زعفران و با حجم سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی ۴۴ نفر و شرکت پویا الکترو صنعت کاسپین اروند نیز با تولید کابل یو اس پی، انواع آدابتور، مونو پاد و دوربین نیز با میزان سرمایه گذاری ۶۷ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۶ نفر در شهرک صنعتی خرمشهر وارد مدار تولید شدند.

گروسی اظهار داشت: با افتتاح شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش نیز با تولید پایانه فروش آنلاین باسیم، پایانه فروش آنلاین بی‌سیم و با سرمایه گذاری ۹۸۶ میلیارد ریال برای ۲۲۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به آغاز عملیات تصفیه خانه پساب صنعتی در شهرک صنعتی خرمشهر گفت: این پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

گروسی بیان کرد: ۱۳ معبر (جاده دسترسی) نیز با اعتبار یکهزار و ۳۱۷ میلیارد ریال در شهرک صنعتی خرمشهر احداث خواهد شد.

وی به اجرای طرحی در زمینه برق در خرمشهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کلیدخانه ۴۰۰ کیلو وات در شهرک صنعتی خرمشهر با اعتبار ۲ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث و از خط هوایی ۴۰۰ کیلووات برق با سرمایه گذاری ۹۹ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۹۰ نفر در سایت صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به بهسازی و نوسازی ۶ معبر(جاده سازی) با ۲۳۶ میلیارد ریال اعتبار در سایت صنعتی آبادان اشاره کرد و افزود: تجهیز کارگاه پروژه اتصال راه آهن شلمچه به بصره نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیون یورو در سایت تجاری شلمچه آغاز شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون قرار دارد.

منبع:ایرنا

307380