مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

اصلاح شبکه حدود ۱۱ هزار متر شهری و 2 هزار متر روستایی رقم خورد

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان اصلاح شبکه انجام شده طی سال ۹۹ در بخش شهری معادل 11 هزار و 662 متر و در بخش روستایی 2 هزار و 194 متر بوده است.

تصویر اصلاح شبکه حدود ۱۱ هزار متر شهری و 2 هزار متر روستایی رقم خورد

مصطفی اکرمی در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، اظهار کرد: میزان فرسودگی شبکه و خطوط انتقال اب در بخش شهری استان زنجان ۵۰ درصد است. این در حالی است که میزان این فرسودگی در بخش روستایی ۷۰% است.

وی در خصوص جمعیت روستایی و شهری تحت پوشش آبفا تصریح کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ۶۱۷ روستا و جمعیت شهری تحت پوشش آبفا معادل ۲۱ شهر است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تعداد مشترکین شهری اعم از خانگی، تجاری و آموزشی استان را 249 هزار و 188 مشترک اعلام کرد و گفت: تعداد مشترکین روستایی حدود ۱۱۲ هزار مشترک هستند.

اکرمی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش بهره برداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند، افزود: ۸۶ درصد مشترکین روستایی نیز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ روستا در کل استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این میان ۶۱۷ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هستند و ۳۰۰ روستای دیگر که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند جمعیتی بسیار کم دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون پیرامون میزان استفاده از سیستم آب شیرین‌کن در سطح استان ابراز کرد: در حال حاضر دو شهر ماهنشان و گرماب و یک روستای حصارمشمپا از دستگاه آب شیرین‌کن استفاده می کنند.

فاطمه شمشیرگر _ استان زنجان

307368

مطالب مرتبط