معاون وزیر کشور:

1793 واحد تولیدی کشور در تملک بانک‌ها هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: آخرین آمارها در کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر 1793 واحد تولیدی به علل مختلف در تملک بانک‌های کشور هستند.

تصویر 1793 واحد تولیدی کشور در تملک بانک‌ها هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بابک دین‌پرست؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور امروز در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کردستان در سخنانی بیان داشت: برای پیشبرد بهتر کارها در دولت بعد در حال جمع‌بندی کارها و پروژه‌های استانی و ملی در کشور هستیم تا ان‌شاء‌الله مدیران بعدی در انجام خدمت دچار مشکلات احتمالی نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: در مدت 5 سال فعالیت ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی توانسته‌ایم که ورود خوبی به بحث تملک‌ واحدها به بانکهای عامل داشته باشیم که در این باره بیش از 7 مصوبه برای بهبود وضعیت این واحدها اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: آخرین آمارها در کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر 1793 واحد تولیدی به علل مختلف در تملک بانک‌های کشور هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: از این تعداد واحد تولیدی در تملک بانک‌های کشور، بیش از 58 درصد از آنها به عنوان واحدهای تعطیل و غیرفعال شناخته می‌شوند.

معاون وزیر کشور در ادامه سخنان خود افزود: خوشبختانه در ماههای اخیر بانکهایی که واحدهای تولیدی را در تملک خود دارند ملزم به فعال کردن این واحدها شده‌اند و از سوی دیگر دستورالعمل‌های دیگری برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک بانکها به زودی ابلاغ خواهد شد.

دین‌پرست افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته تنها یک درصد از سود 4200 میلیارد تومانی تخفیف گمرکی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی تعلق می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: برای جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های انسانی و مالی سال گذشته در جلساتی که با فعالان اقتصادی برگزار کردیم، مصوب گردید که مرزنشینان در سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی که فاصله 20 کیلومتری با مرز دارند مجوز ورود 800 قلم کالا را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین برای کوله‌برانی که حداقل سابقه 3 سال اقامت در روستاهای مذکور دارند تخفیف سود بازرگانی از واردات کالا در نظر گرفته شده است.

دین‌پرست در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز مرزنشینان 2 استان مرزی سیستان و آذربایجان غربی موفق نشده‌اند که حتی یک درصد از سود مصوب شده را دریافت کنند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

307276