تا پایان هفته جاری در مناطق گرمسیر؛

دمای هوای زنجان از 40 درجه خواهد گذشت

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، از افزایش میزان دمای هوای این استان تا پایان هفته جاری در مناطق گرمسیر به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد خبر داد.

تصویر دمای هوای زنجان از 40 درجه خواهد گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی هواشناسی، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه /۱ و ۲ تیر ماه/ میزان دمای هوای استان زنجان بین ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

وی به وزش باد در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: وزش باد تا پایان هفته جاری و حتی پس از آن نیز می‌تواند ادامه داشته باشد و سرعت آن در برخی مناطق به حد نسبتا شدید هم برسد.

صرفی با بیان اینکه روز گذشته /یکشنبه ۳۰ خرداد ماه/ بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه اصلی هواشناسی خدابنده با ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۲۴ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد خنکتر شده است.

این کارشناس هواشناسی، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سلطانیه با میزان دمای ۱۴+ درجه سانتیگراد و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۴۱+ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان خنکترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده میزان کمینه و بیشینه دما در چورزق ۲۳ و ۴۱، ماه نشان ۲۲ و ۴۰، گیلوان ۲۴ و ۴۰، آب بر ۲۳ و ۳۹، زرین رود ۱۹ و ۳۹، دندی ۱۷ و ۳۹، گرماب ۱۵ و ۳۸، فیله خاصه ۲۱ و ۳۸، حلب ۱۸ و ۳۸، نیک پی ۱۷ و ۳۷، باش قشلاق ۱۷ و ۳۷، پری ۱۸ و ۳۶، خرمدره ۱۸ و ۳۵، فرودگاه زنجان ۲۱ و ۳۵، دانشگاه زنجان ۲۰ و ۳۵، صائین قلعه ۲۰ و ۳۵، زنجان ۱۷ و ۳۵، ابهر ۱۷ و ۳۴، سجاس ۱۵ و ۳۴، خیرآباد ۱۵ و ۳۳، قیدار ۲۱ و ۳۳، سلطانیه ۱۴ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

307248