اطلاعیه ائتلاف طهران قوی خطاب به دست اندرکاران انتخابات شورای شهر تهران:

پاسدار حق الناس باشید

دبیرخانه ستاد ائتلاف بزرگ "طهران قوی – شورای مردمی" با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به دست اندرکاران برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اخباری که از نحوه شمارش آرا منتشر شده است، خواستار دقت جدی در پاسداری از آراء میلیونی مردم تهران شد.
تصویر پاسدار حق الناس باشید

به گزارش سایت خبری پرسون از تهران، در این اطلاعیه تاکید شده است: در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیش از 2200 نفر از نخبگان و اقشار مختلف، خود را در معرض رای و نظر مردم تهران قرار دادند و تلاش کردند با ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود نسبت به نحوه مدیریت شهری، نظر افکار عمومی را به خود جلب کنند.

درباره روند منتهی به انتخابات و چگونگی تائید و یا رد برخی افراد، نکات مختلفی وجود دارد که در فرصت مغتنم به آنها پرداخته خواهد شد. همچنین، پیرامون چگونگی تبلیغات توسط یک فهرست و عدم شفافیت مالی در تامین هزینه‌ها و شبهاتی که در این باره مطرح است، مسایل فراوانی قابل بیان است که بررسی این موارد نیز به آینده موکول می‌شود.

اما اینک که انتخابات با حضور پرشورتر مردم تهران نسبت به انتخابات قبلی در سال 1398 برگزار شده است، و ۱۰ درصد نسبت به انتخابات سال ۹۸ مشارکت بیشتر شده است، شائبه‌هایی مبنی بر تخلف در نحوه شمارش آرا در افکار عمومی و رسانه‌ها مطرح شده که بی توجهی نسبت به این موضوع، اجحاف در حق الناس است و براساس آموزه‌های دینی و اسلامی و انقلابی، پذیرش و سکوت در برابر آن، نپذیرفتنی است.

تقریبا اکثر ناظران و مجریان و کاندیداها و مردم شرکت کننده در انتخابات تصدیق می‌کنند که با توجه به تکثر لیست‌های انتخاباتی و تعدد کاندیداها و عدم اجماع بر روی یک لیست مشخص، پراکندگی آراء در شعب اخذ رای به وجود آمده است و رای دهندگان محترم، فارغ از لیست‌های مختلف، بعضا با گلچین نفرات و تنظیم لیست‌های چندنفره و دست‌چین شده، رای خود را به صندوق انداخته‌اند اما ظاهرا بنا بر علل مختلف، هنگام شمارش آراء مردم، فردشماری جای خود را به لیست شماری داده است و بعضا با مشاهده نام چند نفر از سرلیست‌های یک فهرست، بقیه آراء را به نام سایر اعضای حاضر در آن لیست اختصاص داده‌اند که در صورت اثبات این موضوع، ظلم بزرگی در حق مردم و نامزدهای انتخاباتی اعمال شده است. به جهت آنکه اولا این افراد، بعضا سرلیست چندین فهرست دیگر نیز بوده‌اند و ثانیا بسیاری از مردم با درج نام سرلیست‌ها و چهره‌های مشهور، در ادامه اسامی افراد دیگری که مدنظر داشته‌اند، را در برگه رای خود درج کرده‌اند.

با توجه به تکثر شکایات و گزارش‌های دریافتی، ائتلاف "طهران قوی – شورای مردمی" از فرمانداری محترم تهران و هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر تهران مجدانه درخواست دارد رعایت حق الناس در شمارش آراء مردم و حق یکایک نامزدهای انتخابات را مدنظر قرار دهد و با مقاومت در برابر فضاسازی رسانه‌ای یک لیست معروف، نسبت به بازشماری صندوق‌ها براساس آراء فردی کاندیداهای محترم شورای شهر اقدام کند تا صحت انتخابات بدون هیچ تردیدی، برای همشهریان تهرانی و کلیه نامزدها به اثبات برسد و شورای شهر منتخب پایتخت، با قدرت و حمایت همه جانبه مشغول انجام وظایف خود شود.

307187