مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد:

نقش آفرینی ائمه جماعت در محلات پر رنگ تر می شود

حجت الاسلام نجیمی به اجرای طرح موسم به امام محله اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح حضور بیشتر روحانیون و‌ نقش آفرینی آنان در محلات رقم خواهد خورد و امام محله نقش واسطه گری بین مردم و مسئولین است.
تصویر نقش آفرینی ائمه جماعت در محلات پر رنگ تر می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ علیرضا نجیمی در نشستی خبری با خبرنگاران به مناسبت یکم تیر سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خوشبختانه تعداد زیادی مسجد در استان یزد وجود دارند که ممکن است مشکلات و مسائلی هم داشته باشند به همین جهت برای اینکه بتوانیم از نقش آفرینان مساجد در حل این مسائل کمک بگیریم کمیته رسیدگی به مساجد را تشکیل دادیم و مردم می توانند در خصوص مسائل و مشکلات مساجد همچنین ارائه راهکارها به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه به فعالیت های روحانیون در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در این ایام روحانیت نقش برجسته ای ایفا کرد که کمک به کادر درمان و دفن و کفن اموات کرونایی، توزیع بسته‌های معیشتی با حفظ کرامت انسانی نیازمندان از جمله این اقدامات بوده است.

وی به اجرای دو طرح محله همدل و حرف آورد توسط دستگاه متبوعش اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح محله همدل که با حضور نخبگان، اهالی محل، چهره های دانشگاهی، خیرین در حوزه های مختلف همراه بوده تلاش کردیم نقش مسجد را پررنگ کنیم که تاکنون حدود ۲هزار ایده برای برون رفت از مشکلات محلات جمع آوری شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه در جهت پررنگ کردن نقش بانوان طرحی با عنوان «حرف آورد» در حال اجراست اظهار داشت: در این طرح بانوان ایده های خود را در قالب صوت و کلیپ ارائه می کنند که تاکنون ۶۵۰ ویدئو کلیپ ارائه شده و به عنوان یک بانک اطلاعاتی خوب در اختیار مسئولان قرار گیرد.

نجیمی در بخش دیگری از سخنانش به رویکرد جدید قرآنی این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: از آنجا که استان یزد از نظر قرآنی از مراکز اصلی کشور محسوب می شود به دنبال تربیت اساتیدی در موضوعات تخصصی مثل سبک زندگی با پشتوانه قرآن هستیم.

وی به اجرای طرحی موسم به امام محله اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح حضور بیشتر روحانیون و‌ نقش آفرینی آنان در محلات رقم خواهد خورد و امام محله نقش واسطه گری بین مردم و مسئولین است.

نجیمی از اجرای طرح صلواتی روضه های خانگی در یزد خبر داد و گفت: این طرح با هدف پاسخگویی به شبهات به صورت چهره به چهره در فضای خودمانی و خانوادگی برگزار می شود که البته در ذیل برنامه های کنگره شهدای یزد هم برگزار شده است.

انتهای پیام /

حیران_استان یزد

307134