مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان:

افدامات ضروری هنگام مشاهده مار چیست؟

مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزایش مشاهده مارها در فصل بهار خبر داد.

تصویر افدامات ضروری هنگام مشاهده مار چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسن غفاری، اظهار کرد: با آغاز فصل بهار و پایان خواب زمستانه مارها، مشاهده این حیوان در سطح شهر افزایش می‌یابد. در این فصل مار پس از خواب زمستانه بیدار شده و به دنبال تغذیه می‌گردد.

وی افزود: مارها به دنبال پیدا کردن لانه پرندگان از درخت بالا رفته و اغلب در نقاطی مانند زیرزمین و بین شکاف دیوارها به دنبال پیدا کردن طعمه هستند.

این مسئول ادامه داد: خانواده‌ها باید هنگام مراجعه به باغ و مزارع کشاورزی نکات ایمنی را نسبت به ورود مار به خودرو، سبد میوه و وسایل خود رعایت کرده و درب منازل و خودروها در اطراف پارک‌ها، مزارع کشاورزی، دامپروری‌ها و گاوداری‌ها باید همیشه بسته باشد تا این حیوانات به راحتی وارد نشوند.

مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان تصریح کرد: بهتر است شهروندان پس از بازگشت به شهر برای ساعاتی، خودروی خود را بیرون از منزل و یا در پارکینگ نگه دارند تا اگر احیاناً حیوانی در ماشین باشد، به داخل خانه راه نیابد.

غفاری یادآور شد: در صورتی که مار در داخل خانه مشاهده شد، شهروندان ابتدا با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و خود اقدام به زنده‌گیری نکنند. همچنین باید اعضای خانواده را از محل دور کنند ولی یک نفر تا آمدن نیروهای آتش‌نشانی محل اختفای مار را تحت نظر قرار دهند تا آتش‌نشانان به راحتی بتوانند آن را زنده‌گیری کنند.

منبع: ایسنا

307058