دلایل الکترونیکی نشدن انتخابات در اهواز

استاندار خوزستان گفت: صندوق‌های آرا در شهرستان اهواز الکترونیکی – دستی بوده و مجموع آنها بیش از ۱۸۵ صندوق رأی که بیش از ۱۰۰ صندوق الکترونیکی و حدود ۸۵ صدوق دیگر دستی است.
تصویر دلایل الکترونیکی نشدن انتخابات در اهواز

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز یکشنبه از ستاد انتخابات شهرستان اهواز و محل تجمیع آرا بازدید کرد و گفت: امسال مقرر شده بود که فرایند انتخابات در شهرستان اهواز به طور کامل الکترونیکی شود اما به سه دلیل رأی‌گیری دستی نیز اضافه شده که صندوق‌های آرا در این شهرستان به صورت الکترونیکی – دستی بوده و مجموع آنها بیش از ۱۸۵ صندوق رأی است.

وی، اضافه شدن صندوق‌های رأی دستی را به دلیل اولین تجربه و اشکال در بعضی از صندوق‌ها اعلام کرد و افزود: بنابراین در این مراکز ابتدا رأی‌گیری به صورت دستی انجام شد و سپس با رفع اشکال، فرایند رأی‌گیری به طور الکترونیکی صورت گرفت.

استاندار خوزستان دلیل دیگر اضافه شدن صندوق‌های دستی را راه‌اندازی نشدن سیستم الکترونیکی بیان کرد و گفت: در این حالت نیز با مجوز وزارت کشور فرایند رأی‌گیری در این شعب به صورت دستی انجام شده است.

دشتکی سلیمانی از ازدیاد جمعیت در آخر وقت رأی‌گیری در شعب خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفظ آرامش مردم و برای اینکه بتوانند در موعد مقرر آرای خودشان را در صندوق‌های رأی بیندازند، همزمان صندوق‌های دستی در کنار صندوق‌های الکترونیکی اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم امروز تا آخر وقت شمارش آرای مردم به پایان رسد و به مردم اعلام شود، بیان کرد: برای صندوق‌های دستی نیز حدود ۲۰ کاربر تعریف و با مرکز شمارش آرا نیز هماهنگ شده است تا آرای این صندوق‌ها به محض شمارش به طور سریع وارد سامانه شوند.

منبع:مهر

306965