نتیجه نهایی انتخابات شورای اسلامی شهرهای گمیش‌تپه و سیمین‌شهر گلستان اعلام شد

معاون فرماندار گمیشان نتایج انتخابات شوراهای اسلامی ۲ شهر گمیش‌تپه و سیمین‌شهر از توابع این شهرستان واقع در شمال استان گلستان را اعلام کرد.
تصویر نتیجه نهایی انتخابات شورای اسلامی شهرهای گمیش‌تپه و سیمین‌شهر گلستان اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، سیدرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در شهر گمیش‌تپه با شورای پنج نفره، از مجموع هشت هزار و ۵۹۴ رای ماخوذه، احمد عاصمی با ۳۵۰۷ رای، محمد مصطفوی با ۲۵۶۳ رای، محمدصفا حیدرنژاد با ۲۴۰۶ رای، عرازبردی دوجی با ۲۲۴۴ رای و بهمن ساتلخی با ۲۱۲۹ رای به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موسی یاراحمدی با ۲۰۶۱ رای، بهروز دربانی با ۲۰۳۲ رای و شهروز بایی با ۲۰۲۳ رای به عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر گمیش‌تپه انتخاب شدند.

وی در ادامه به نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر سیمین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت: در این شهر از مجموع هفت هزار و ۲۳۱ رای ماخوذه، محمد مفیدی با ۳۴۴۲ رای، یحیی کم با ۲۴۰۷ رای، محمود کم با ۳۱۱۷ رای، عبدالوحید کتوکی با ۲۶۶۳ رای و بیرام‌محمد قرنجیک با ۲۵۶۲ رای برای مدت چهار سال به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر سیمین‌شهر انتخاب شدند.

معاون فرماندار گمیشان گفت: در شهر سیمین‌شهر نیز آق‌محمد پنق با ۲۵۵۶ رای، محمد پنق با ۲۳۴۵ رای و عبدالرحیم طراج با ۲۱۹۰ رای به عنوان اعضای علی‌البدل شورای این شهر انتخاب شدند.

مجموع واجدین شرایط رای دادن در شهرستان گمیشان افزون بر ۴۵ هزار نفر بود.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی بودند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.
برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت کردند.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار شد.

منبع:ایرنا

306625