آغاز مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در مرکز تهران

شهردار منطقه 11 تهران گفت: با هدف حفظ بناهای ارزشمند قدیمی و زیبا سازی منظر شهری، مرمت سردر و دالان داخلی گاراژ رحیمی در خیابان ایروانی با قدمت دوران پهلوی که دارای نمای تاریخی واجد ارزش است؛ آغاز شد.
تصویر آغاز مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در مرکز تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، نصراله آبادیان در توضیح این اقدام مرمتی که از سوی اداره زیبا سازی و به منظور نگهداشت آثار ارزشمند تاریخی در حال اجراست، بیان کرد: سردر گاراژ رحیمی که در میدان رازی ، خیابان ایروانی قرار دارد؛ متعلق به دوره پهلوی بوده و ویژگی‌های تزئینات معماری ارزشمند از جمله آجرهای خفته راسته ، سنگ‌ها ازاره و دالان ورودی را دارد.

آبادیان با اشاره به این که تا چند هفته آینده در "گاراژ رحیمی" بازارچه میوه و تره بار راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: عملیات مرمت ورودی بازارچه که شامل کف سازی و نصب سنگ‌های کیوب 20در20 است ؛ از سه هفته پیش آغاز شده و تا آخر خرداد به پایان می‌رسد.

به گفته وی، مرمت و حفاظت از آثار و ابنیه ارزشمند معماری در بافت تاریخی حصار ناصری و محدوده تهران قدیم در دستور کار اداره زیبا سازی این منطقه قرار دارد و در همین راستا مرمت جداره های خیابان ولی عصر (عج) و قدیمی‌ترین بازارچه چوبی شهر تهران آغاز شده است.

منبع: ایسنا

306614