انتخابات الکترونیکی و دستی به طور همزمان در اهواز برگزار می‌شود

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به مشکلات برگزاری انتخابات الکترونیکی در اهواز، گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در شعبه‌های پرازدحام به صورت الکترونیکی و دستی انجام می‌شود.
تصویر انتخابات الکترونیکی و دستی به طور همزمان در اهواز برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، رضا نجاتی روز جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز در خوزستان شاهد اتحاد و حضور پرمعنایی از تمام اقوام بودیم و همه اقشار از پیر و جوان در پای صندوق‌های رای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته بودند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: زمان رای گیری از ساعت هفت روز جمعه تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: مقرر شده که درهای شعب رای گیری در ساعت ۱۲ امشب بسته شود و در صورت حضور رای دهندگان، آنها به داخل شعبه هدایت شده و رای آنها تا ساعت ۲ بامداد اخذ می‌شود.

نجاتی ادامه داد: انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در شعبه‌های پرازدحام به صورت الکترونیکی و دستی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران امنیتی و انتظامی نیز در امر برگزاری انتخابات نظارت کامل دارند، گفت: هیچ موردی خاصی تاکنون در امر برگزاری انتخابات در خوزستان گزارش نشده و مساله‌ای که آن را به تاخیر اندازد یا دچار اختلال کند، تاکنون رخ نداده و همه امور با کمک مردم و دستگاه‌های مربوطه به خوبی پیش رفته است.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد به صورت همزمان در حال برگزاری است.

سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر در خوزستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر از رای دهندگان در این انتخابات رای اولی است.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان قرار بود برای نخستین بار، همزمان با دیگر کلانشهرها، به صورت تمام الکترونیکی انجام ‌شود اما انتخابات الکترونیکی با مشکل فنی روبه رو شده و تعدادی از شعب به صورت دستی انتخابات را انجام دادند.

نجاتی رییس ستاد انتخابات خوزستان پیش از این گفته بود: ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده است که از این تعداد، ۵۳۷ شعبه شهری مستقر می‌شوند و ۵۱۶ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار خواهند بود.

منبع:ایرنا

306517