رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

5300 فرصت شغلی در صنعت برق فراهم شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 5300 فرصت شغلی در صنعت برق فراهم شده است، گفت: ۲۰ درصد از سرمایه گذاری های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.

تصویر 5300 فرصت شغلی در صنعت برق فراهم شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ناصر فغفوری اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ واحد برق و الکترونیک با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۵۰ نفر در این واحدها در سطح استان در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای بزرگ استان در صنعت برق گفت: استان زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود به طوری که حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می‌شود.

فغفوری افزود: با وجود فعالیت ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم که با حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزو محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود‌، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال ۱۳۹۹ در حدود ۹.۱ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس‌های توزیع و فوق قدرت توانسته این استان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد تصریح کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۴۲۰ نفر در شرکت‌های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: شرکت پارس سوئیچ یکی دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمار می‌رود که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می‌شود.

منبع: فارس

306189