رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

سرمایه‌گذاری‌ 20 درصدی در صنعت برق و الکترونیک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۵ واحد در این بخش با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان فعال است
گفت: ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی این استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.
تصویر سرمایه‌گذاری‌ 20 درصدی در صنعت برق و الکترونیک

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ناصر فغفوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه درصد از واحدهای صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان مستقر است، افزود: پنج هزارو ۳۵۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی با اشاره به واحدهای بزرگ استان در صنعت برق، گفت: زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود به طوری که حدود ۳۰ درصد از سیم و کابل کشور در این استان تولید می‌شود.

فغفوری اظهار داشت: با وجود ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره شده، است.

فغفوری عنوان کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزو محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹ میلیون دلار بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس‌های توزیع و فوق قدرت توانسته استان زنجان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد، گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۲۰ نفر در شرکت‌های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: شرکت پارس سوئیچ یکی از دیگر از واحدهای بزرگ استان در حوزه صنعت برق به شمار می‌رود که به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری این واحد بر اساس پروانه بهره‌رداری صادره ۱۵۰میلیارد ریال با ظرفیت اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

منبع: ایرنا

305980