کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با پرسون:

آتش ترویج خشونت در نظام بین‌الملل دامن مروجان را گرفت

آمریکایی‌ها با راه‌اندازی سینمای هالیوود قصد داشتند با تولید محتواهای خشن و خشونت‌آفرین قبح اقدامات وحشیانه را در کشورهای مختلف دنیا بشکنند اما این خشونت در خود آمریکا نیز ترویج پیدا کرد و گریبانگیر این کشور شد. خشونت بخشی از زندگی مردم آمریکا شده است و دولتمردان آمریکا از مدیریت این اوضاع عاجز هستند.
تصویر آتش ترویج خشونت در نظام بین‌الملل دامن مروجان را گرفت

روح الله مدبر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص علل افزایش خشونت با سلاح گرم در آمریکا گفت: مردم آمریکا قربانی برنامه‌هایی هستند که ایالات متحده آمریکا طی سالیان گذشته برای نظام بین‌المللی ایجاد کرد. زمانی‌که آمریکایی‌ها با راه‌اندازی سینمای هالیوود قصد داشتند با تولید محتواهای خشن و خشونت‌آفرین قبح اقدامات وحشیانه را در کشورهای مختلف دنیا بشکنند، این خشونت در خود آمریکا نیز ترویج پیدا کرد و گریبانگیر این کشور شد.

مدبر در ادامه تشریح کرد: این‌که سالیانه 38 هزار نفر در درگیری‌های داخلی آمریکا کشته می‌شوند، کودکان و نوجوانان دست به سلاح می‌برند، همسایه‌ها و افراد خانواده به روی هم اسلحه می‌کشند و با شنیع‌ترین وضعیت همدیگر را می‌کشند، نشان‌دهنده اقدامات فرهنگی نادرستی است که دولت آمریکا با استفاده از ظرفیت قدرت نرم رسانه‌ها و سینمای خود ترویج داد و خشونت را به عنوان بخشی از زندگی مردم آمریکا قرار داد. در حال حاضر اوضاع به جایی رسیده است که دولتمردان آمریکا از مدیریت این اوضاع عاجز هستند.

وی با اشاره به این‌که صحبت‌های بایدن در خصوص کاهش دسترسی مردم به سلاح یک نوع ژست تبلیغاتی برای مردم آمریکا است، اظهار داشت: هر زمان که دموکرات‌ها به قدرت می‌رسند این ژست را می‎‌گیرند که ما می‌خواهیم قوانین را تغییر دهیم تا دسترسی به سلاح در بین مردم کم‌تر شود در صورتی‌که در دوره جمهوری‌خواهان این مواضع کم‌تر دیده می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان ضمن بیان این نکته که در کنگره و قوانین ایالتی تغییری صورت نخواهد گرفت همانگونه که طی سال‌های گذشته نیز رخ نداده است، خاطر نشان کرد: لابی‌های تولید، فروش، نگهداری و خدمات جنبی سلاح و آموزش نحوه استفاده و به کارگیری سلاح در آمریکا بسیار قدرتمند هستند و اجازه نمی‌دهند در حوزه دسترسی به اسلحه در آمریکا قوانینی تصویب شود اما رؤسای‌جمهور به خصوص دموکرات‌ها این ژست را می‌گیرند که به مردم بگویند ما تلاش‌مان را برای محدود کردن دسترسی به اسلحه در آمریکا به کار برده‌ایم.

305835

مطالب مرتبط