درخواست ۲۲ قانون‌گذار آمریکایی از دولت بایدن؛

دولت توافق هسته‌ای با ایران را برای بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه دهد

۲۲ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور خواسته اند که دولت پس از حصول هرگونه توافق هسته ای با ایران، آن را جهت بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه کند.
تصویر دولت توافق هسته‌ای با ایران را برای بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، مارک گرین، سناتور آمریکایی نامه ای را در صفحه توییترش منتشر کرد که با حمایت ۲۲ قانون گذار آمریکایی به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره توافق هسته ای نوشته شده است.

در این نامه آمده است: با تداوم مذاکرات آمریکا در وین درباره توافق هسته ای، ما این نامه را نوشته ایم تا یادآوری کنیم که دولت طبق تعهدات قانونی اش باید فرصتی برای کنگره فراهم بیاورد تا بتواند هر گونه توافق هسته ای را که شما با ایران به آن دست بیابید، بازبینی و ارزیابی کند.

در این نامه همچنین مطرح شد: قانون رئیس جمهور را ملزوم می کند که ظرف پنج روز هر گونه توافق حاصل شده با ایران و همچنین گزارش شامل ارزیابی راستی آزمایی مفصل و گواهی آن را به کنگره ارائه کند.

در بخش پایانی این نامه مطرح شد ه که ما منتظر بازبینی چنین توافقی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم به آن چه تهدید هسته ای و دیگر تهدیدهایی که ایران برای آمریکا و متحدان و شرکایش ایجاد می کند، عنوان شده بپردازیم.

305571