وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

امکان حضور ایران در آب‌های دور حتی اقیانوس اطلس فراهم است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش را نمایش اقتدار نظامی کشور عنوان کرد.
تصویر امکان حضور ایران در آب‌های دور حتی اقیانوس اطلس فراهم است

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس افزود: پیام ما به دنیا صلح و دوستی است اما در برابر هرگونه تهاجم بیگانگان با تمام توان نظامی خواهیم ایستاد و از وطن دفاع می کنیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی الحاق ناوگروه دنا را نمایشی از توانمندی نیروهای بومی کشور دانست و عنوان کرد: این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و سبب افزایش اقتدار نظامی کشور و تقویت و توسعه صنایع دفاعی کشور می شود.

وی ادامه داد: با توسعه ناوگان دریایی امکان حضور ایران در آبهای دور حتی در اقیانوس اطلس فراهم شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: برای ساخت این ناوشکن از ظرفیت‌های مجموعه وزارت دفاع نهایت استفاده شده و ناوشکن دنا یک ناو ایرانی تمام عیار و قدرتمند است.

امیرسرتیپ حاتمی بیان کرد: ناو شکن دنا از کلاس موج و مین شکار شاهین امروز تحویل نیروی دریایی ارتش می‌شودو این محصولات حاصل یک همکاری نزدیک میان صنایع دفاعی و نیروی دریایی ارتش است که عمق دادن به دفاع، توان درگیری با شناورهای سطحی و زیرسطحی دشمن را فراهم می‌آورد.

وی اضافه کرد: ناوشکن دنا باز طراحی ناوشکن‌های کلاس موج است که سرعت و چابکی نیروی دریایی ارتش را در دفاع از منافع کشور افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین بیان کرد: این شناور توان همراهی و حفاظت از شناورها و یگان‌های مختلف دارد و نیروی دریایی با برخورداری از این ناوشکن نقش ایران را در تامین امنیت دریا بیش از گذشته فراهم می‌کند.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: پیام ما به کشورهای منطقه و جهان صلح و دوستی است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده شریکی مطمئن و دوستی شفیق است.
وی افزود: وزارت دفاع در ۴ سال گذشته بیش از ۱۱۰ فروند شناور تندرو به نیروهای مسلح تحویل داده و در تجهیز ناجا هم ۱۲ فروند شناور حیدر تحویل داده شده که بیش از دو برابر است.

305395