تکذیب ادعای همتی مبنی بر رأی فیلتر اینستاگرام توسط قوه قضاییه

جاویدنیا که همتی مدعی است به عنوان نماینده قوه قضاییه حکم به فیلترینگ اینستاگرام داده است، حتی در مقطعی که معاون فضای مجازی دادستان کل کشور بود در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، صاحب حق رأی نبود.

تصویر تکذیب ادعای همتی مبنی بر رأی فیلتر اینستاگرام توسط قوه قضاییه

به گزارش سایت خبری پرسون، در جریان سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی خطاب به سید ابراهیم رئیسی مدعی شد نمایندگان قوه قضاییه در کمیته فیلترینگ، رأی به بسته شدن اینستاگرام دادند! به نظر می‌رسد اشاره همتی در این ادعای خلاف، به جواد جاویدنیا معاون پیشین فضای مجازی دادستانی کل کشور باشد.

این ادعای همتی در شرایطی مطرح می‌شود که جواد جاویدنیا که پیش‌تر در چند نوبت از جمله در دی ماه 97 مدعی شده بود حکم قضایی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر شده است، در اردیبهشت 99 در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضاییه از معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور عزل شد.

نکته قابل توجه آنکه، جاویدنیا که همتی مدعی است به عنوان نماینده قوه قضاییه حکم به فیلترینگ اینستاگرام داده است، حتی در مقطعی که معاون فضای مجازی دادستان کل کشور بود در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، صاحب حق رأی نبود؛

علاوه بر این، جاویدنیا در زمانیکه یکی از معاونین قضایی رییس کل دادگستری استان تهران بود در یک تخلف اداری و مداخله‌ای خارج از وظایف و اختیارات، با وجود آنکه هیچگونه مسئولیت رسمی و قضایی درخصوص اعلام نظر و تصمیم پیرامون فیلترینگ اینستاگرام نداشت، نامه‌ای در این خصوص صادر کرد که بلافاصله این نامه از سوی محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران بلااثر شد.

همچنین پس از اقدام رئیس کل دادگستری تهران در بلااثر کردن نامه فوق‌الذکر، نامبرده (جاویدنیا) به جهت انجام اقدام غیرقانونی، تحت تعقیب دادسرای انتظامی قضات قرار گرفت.

منبع: فارس

305346