مهارت‌آموزی نابینایان و کم‌بینایان بوشهری

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با برگزاری دوره های آموزشی، نابینایان و کم بینایان استان بوشهر مهارت آموزی می شوند.
تصویر مهارت‌آموزی نابینایان و کم‌بینایان بوشهری

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر،عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در آئین افتتاحیه اولین دوره خلاقیت و کارآفرینی ویژه نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای توانمند سازی افراد نیازمند و آسیب دیده جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری آموزش‌های مهارتی ویژه و هدفمند برای افراد ناتوان و کم توان جامعه با همکاری انجمن نابینایان و کم بینایان استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: اولین دوره خلاقیت و کارآفرینی ویژه نابینایان و کم بینایان بر اساس استانداردهای تعیین شده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه معلولان و نابینایان از توانمندی‌های زیادی برخوردار هستند و باید مانند دیگر اقشار جامعه از آموزش و مهارت‌های کافی و مورد علاقه خود بهره مند شوند، افزود: برای برگزاری دوره‌های مهارتی با همکاری کانون نابینایان ویژه این قشر آمادگی داریم.

دراهکی مهارت آموزی را زمینه ساز رشد و توسعه دانست و اضافه کرد: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای زندگی مطلوب افراد نابینا و کم بینا و رفع موانع و محدودیت‌های موجود در مسیر رشد و توانمند سازی این قشر از عمده اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها و قوانین مورد نیاز، زمینه مناسبی برای نقش آفرینی بیشتر نابینایان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراهم شود، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مهارتی و فنی برای اقشار مختلف استان بوشهر بویژه نابینایان و کم بینایان از جمله اولویت‌های مهم آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری است.

دراهکی آموزش‌های مهارتی را بهترین راه برای توانمند سازی افراد معلول در جامعه دانست و بیان کرد: معلولیت دلیلی بر ناتوانی فرد معلول نیست و آموزش بهترین راه توانمند سازی این قشر است.

منبع:مهر

305311