اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط دولت تایید شد

هیئت وزیران با اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک به منظور رفع ایراد شورای نگهبان موافقت کرد.
تصویر اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط دولت تایید شد

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از سایت دولت، هیئت وزیران در جلسه روز گذشته در خصوص رفع ایرادات وارده به اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک موافقت و به موجب آن مقرر شد تا اصلاحاتی جزیی ذیل در این اساسنامه لحاظ شود.

- مقرر شد عبارت‌ها با هماهنگی کمیته المپیک به صورت فارسی ذکر شود.

- همچنین در تعریف کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران (NOC)، از آن به عنوان نهاد عمومی غیردولتی و غیرانتفاعی با شخصیت حقوقی مستقل یاد شده که با مدت فعالیت نامحدود، دارای استقلال مالی و به دور از هرگونه گرایش‌های نژادی و سیاسی و بدون هرگونه تبعیض است و در چارچوب مفاد منشور المپیک و با رعایت قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

- کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در امور اجرایی، اداری و سایر موارد ذی‌ربط تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

- همچنین در اساسنامه یاد شده، منظور از اخلاق ورزشی، رعایت مقررات ورزشی از جمله مقابله با زورافزایی، تبانی، زدوبند، رشوه و عدم توهین نژادپرستانه و آشناساختن ورزشکاران به ارزش‌های معنوی ورزش و... است که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان اولویت‌ها و اقدامات اساسی حوزه فرهنگی ورزش کشور به آنها اشاره شده است.

305287