افزایش تقاضا در هند؛ فروش الماس روسیه را 10 برابر کرد

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الماس در جهان در ماه می 346 میلیون دلار صادرات الماس خام و 19 میلیارد دلار صادرات الماس تراش‌خورده داشته است.
تصویر افزایش تقاضا در هند؛ فروش الماس روسیه را 10 برابر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، در ماه می امسال شرکت آلروسا که بزرگ‌ترین تولید کننده الماس در این کشور به شمار می‌رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود 10 برابری فروش را تجربه کرده است. این شرکت اعلام کرده که در عین حال فروش الماس تراش‌خورده این کشور نیز 5 برابر شده است.

این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الماس در جهان هم به شمار می‌رود در ماه می 346 میلیون دلار صادرات الماس خام و 19 میلیارد دلار صادرات الماس تراش‌خورده داشته است. علی رغم 10 برابر شدن فروش الماس روس‌ها نسبت به سال گذشته اما نسبت به ماه پیش از نظر ارزش 9 درصد پایین آمده است.

به طور کلی شرکت آلروسا، در 5 ماه نخست سال جاری حدود 2 میلیارد دلار صادرات الماس داشته که بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته بوده است.

آلودینی آگورس، معاون مدیرعامل شرکت آلروسا، در این باره گفته؛ افزایش فروش ما در ماه می نشان دهنده تقاضای بالا برای خرید الماس در بازار هند بوده است.

وی البته می‌گوید: فروش جواهرات در بازار چین و آمریکا از میزان آن در سال 2019 و پیش از شیوع کرونا بالاتر بوده و به ترتیب 10 و 30 درصد افزایش داشته است. شرکت آلروسا روسیه 25 درصد کل بازار الماس جهان را در اختیار دارد.

منبع: فارس

305133