سفر به مشهد ممنوع شد + جزئیات

چنانچه تست این افراد در مقصد که مشهد است مثبت شود، قرنطینه یا برگشت دادن‌شان هم سخت است؛ بنابراین نامه‌ای نوشتیم و تقاضا کردیم که از افراد در همان مبداء سفر تست گرفته شود.
تصویر سفر به مشهد ممنوع شد + جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به نزدیک شدن میلاد امام رضا(ع) سفر به مشهد ممنوع است.

مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه باتوجه به نزدیک شدن میلاد امام رضا(ع) سفر به مشهد ممنوع است گفت: خودروهای شخصی در صورت ورود به شهر جریمه می‌شوند و فقط سفر با هواپیما و قطار تنها با تست منفی کرونا مجاز است.

او با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های جدید برای سفر به خراسان رضوی، افزود: این دستورالعمل جدید که پنج‌شنبه به ما ابلاغ شد به سفر از هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان به مشهد اختصاص دارد و افرادی که قصد دارند از این استان‌ها به مشهد سفر کنند در هنگام ورود به مشهد تست دهند، اما مشکلی که وجود دارد این است که ورودی فرودگاه مشهد مشترک است؛ یعنی مسافران تهران، اصفهان، شیراز، هرمزگان، چابهار همه از یک جا وارد می‌شوند و تفکیک افراد دشوار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین چنانچه تست این افراد در مقصد که مشهد است مثبت شود، قرنطینه یا برگشت دادن‌شان هم سخت است؛ بنابراین نامه‌ای نوشتیم و تقاضا کردیم که از افراد در همان مبداء سفر تست گرفته شود، اما در عین حال به فرودگاه مشهد نامه زدیم تا تمهیدات لازم در این زمینه را فراهم کند.

قلیان در پاسخ به سوالی درباره منفی کاذب بودن تست‌های کرونا، بیان کرد: تست‌های pcr حدود ۳۵درصد و تست‌های رپید حدود ۵۰ درصد منفی کاذب دارند.

305107