مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

اجرای فاز دوم طرح "یاس" کلید خورد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز اجرای فاز دوم طرح یاس"یاران آسیب ستیز" در سطح استان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ارائه آموزش‌های مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری خبر داد.
تصویر اجرای فاز دوم طرح "یاس"  کلید خورد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سید قاسم موسوی روز یکشنبه در آیین افتتاح فاز دوم طرح یاس ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به دختران ایران اسلامی و دهه کرامت افزود: یکی از ماموریت و رسالت‌های مهم جمعیت هلال احمر افزایش تاب‌آوری آحاد مردم جامعه است که در استان زنجان نیز این مهم را با استفاده از ارائه آموزش‌های مورد نیاز سرلوحه خود قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: آموزش یکی از برنامه‌های مهم توسط جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که از سال‌های گذشته با هدف ارتقای تاب‌آوری در حال انجام است و در حال حاضر نیز این برنامه با قوت بیشتری درسطح استان ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر افزایش تاب‌آوری گفت: چنانچه حادثه‌ای اتفاق افتاد باید آحاد مردم در هر طبقه اجتماعی و اقتصادی آنقدر تاب‌آوری بالایی داشته باشند تا کمترین آسیب و حادثه متوجه آنها شده و پس از حادثه نیز به زندگی عادی خود بازگردند تا جامعه تاب‌آور محقق شود.

موسوی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در تلاش برای ارائه آموزش به همه گروه‌های سنی از کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان بالای 65 سال است تا تاب‌آوری را محقق کنیم.

وی یادآوری کرد: از گروه‌هایی که کمتر دیده شده بودند دختران 30 تا 40 سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بود و این گروه از گروه‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانند آموزش دیده‌های هلال احمر مواجهه با بحران و بلایای طبیعی را در میان خانواده‌ها و محلات منتقل کنند تا تاب‌آوری از این طریق محقق شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به رسالت و فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح یاس می‌تواند به فعالیت موفق بین بخشی بین 2 سازمان مردمی و مردم نهاد تبدیل شود.

موسوی اظهارداشت: اهداف جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از زندگی انسان‌هاست که اهداف انسان دوستانه دارند.

وی با بیان اینکه در فاز نخست طرح یاس 50 نفر از دختران 30 تا 40 سال تحت پوشش کمیته امداد امام خیمنی(ره) از آموزش‌های هلال احمر استان زنجان بهره مند شده اند، خاطرنشان کرد: در فاز دوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 250 نفر از سهمیه استان است که به طور منظم از آموزش بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: قبل از اجرای طرح یاس، برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آموزش ارائه می دادیم که با انجام این طرح کمک می کند تا آموزش‌ها خروجی مشخصی داشته باشد که سالانه می‌توانیم این آموزش‌ها را برای دختران ارائه دهیم.

موسوی افزود: می توانیم از ظرفیت این دختران آموزش دیده نیز برای ارائه آموزش در سطح محلات و در بین اعضای خانواده استفاده کنیم تا همه این خانواده‌ها از آموزش ها بهره‌مند شده باشند و هیچ خانواده بدون آموزش کمک‌های اولیه در استان زنجان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نمی‌توانند به دلایلی از کلاس‌های آموزشی هلال احمر به طور متمرکز استفاده کنند، تاکید کرد: لازمه تحقق این مهم همکاری کامل این نهاد با هلال احمر استان زنجان است و در خدمت خانواده‌های تحت پوشش استان و شهرستان برای ارائه بی‌منت، رایگان و بدون محدودیت آموزش هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:.جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح یاس(یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث بکارگیری می‌شوند.

موسوی، ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیتهای اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی را از اهداف اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) برشمرد.

جمعیت هلال احمر تعامل اثر بخشی با دستگاه های اجرایی استان زنجان دارد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز در ادامه نیز گفت: از فعالیت و خدمات جمعیت هلال احمر استان در ارائه آموزش‌های رایگان برای خانواده‌ها و دختران تحت پوشش این نهاد قدرانی می‌کنم.

هدایت صفری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در سطح استان زنجان تعامل بسیار اثر بخش و قابل‌توجهی را با دستگاه‌های اجرایی استان بویژه کمیته امداد دارد.

وی ارتقای تاب آوری جامعه در برابر بحران را از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان بیان کرد و افزود: هنر کمیته امداد بر اساس توانمندسازی جامعه تعریف شده تا فقر بین نسلی را قطع کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ارائه خدمات رفاهی و توانمندساز برای خانواده‌های تحت حمایت پیگیری می‌کنیم تا مددجو از وابستگی خارج شود.

صفری با بیان اینکه راهبرد کمیته امداد از توان دهی به توانمندسازی است، ادامه داد: در کمیته امداد نگاه از جنس تکریمی است و به همین دلیل به دنبال ثبات و تکامل خانواده‌های تحت پوشش و توانمندسازی آنها هستیم.

به گفته وی، اشتغال، مسکن و کاردکردهای فرهنگی از راهبردهای کمیته امداد است که طرح یاس یکی از این برنامه‌های فرهنگی به شمار می رود تا دختران تحت پوشش این نهاد را توانمند، از انزوا خارج و مسئولیت اجتماعی قبول و تاب آوری آنها ارتقا یابد.

گفتنی است، فاز دوم طرح یاس به صورت ویدئو کنفرانس در جمعیت هلال احمر استان زنجان کلید خورد و شعب هلال احمر همراه با روسای کمیته امداد شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس در این برنامه حضور داشتند.
در پایان نیز هدایایی نیز توسط هلال احمر استان زنجان به مناسب روز دختر به دختران تحت پوشش کمیته امداد زنجان اهدا شد.

منبع: روابط عمومی هلال احمر

305097