نامزدهای انتخابات از وعده‌های غیرعملی پرهیز کنند

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی گفت: نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها وعده‌های غیرعملی در بخش های عمرانی می‌دهند که مردم نباید فریب این نوع شعارها را بخورند
تصویر نامزدهای انتخابات از وعده‌های غیرعملی پرهیز کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، علیرضا باغچقی گفت: امروزه شعارهای همچون " ایجاد اشتغال پایدار"، "شکوفایی اقتصاد شهری" ، "شفاف سازی" و " کاهش عوارض" در تبلیغات محیطی و سخنرانی های نامزدهای شهری مشاهده می شود که بسیار کلی و بدون برنامه عملیاتی و کاربردی بیان می شود.

وی تصریح کرد: برخی از این وعده ها به قدری کلی بیان می شود که با هیچ منطقی اجرایی نمی شود، زیراکه ارگان های زیادی در اجرا و تکمیل آن دخیل هستند که شورای اسلامی شهر نیز بخشی از آن محسوب می شود.

باغچقی با بیان اینکه شعار رفع آلودگی شهری پاشنه آشیل تبلیغات بسیاری از نامزدهای شورای اسلامی شهر بجنورد تبدیل شده است، گفت: تحقق این وعده ها با بهسازی و خرید اتوبوس شهری که نیاز به بودجه کافی دارد، امکانپذیر است و از طرفی بخشی از آلودگی مربوط به ریزگردهاست که از حیطه شورای شهر خارج است.

وی افزود: نامزدی که قول حل مشکل ترافیک و توسعه زیرساخت های حمل و نقل شهری را می دهد، باید بداند که با کدام اعتبار و سیستم مدیریتی این طرح بزرگ را اجرا می کند.

هم اکنون ۱۱۱ نامزد برای تصدی ۹ کرسی در حال رقابت هستند.

این عضو سابق۲ دوره شورای اسلامی شهر بجنورد عنوان کرد: برخی از نامزدها با شعار سعی در جذب رای بیشتر دارند فارغ از اینکه بیشتر این وعده ها و شعارها در حیطه وظایف آنها نیست و این نامزدها از شرح وظایف شوراهای شهری اطلاعی ندارند.

در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در خراسان شمالی که همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود ۲۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد مهم را بر عهده دارند.

در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از بین ۸۶۳ هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای هستند که این این افراد ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی هستند که در در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای استان سکونت دارند.

در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند.

305060