۱۱۱ نامزد برای کرسی شورای شهر بجنورد رقابت می کنند

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: شرکت ۱۱۱ نامزد شورای اسلامی شهر بجنورد برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مردم این شهر با هم رقابت می کنند.
تصویر ۱۱۱ نامزد برای کرسی شورای شهر بجنورد رقابت می کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، غلامرضا عوض زاده روز یکشنبه افزود: برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بجنورد ۱۴۶ داوطلب ثبت نام کردند که پس از بررسی هیات اجرایی و نظارت، صلاحیت ۱۲۲ داوطلب برای این دوره مورد تایید قرار گرفت.

به گفته وی تاکنون حدود ۱۰ نفر از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر بجنورد از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.

فرماندار شهرستان بجنورد اظهارداشت: برای برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان، ۳۴۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

عوض زاده خاطرنشان کرد: همچنین در بخش نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات شهرستان ۳۴۴ بازرس و ۳۸ سربازرس نظارت خواهند داشت.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود.هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

304995