فهرست نامزدهای شورای شهر بجنورد را اعلام شد

شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان شمالی از فهرست ۹ نفره نامزدهای شوراهای اسلامی شهر بجنورد خبر داد.
تصویر فهرست نامزدهای شورای شهر بجنورد را اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون،حجت الاسلام ابوالفضل اخوان رییس شورای نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی گفت :براساس فرآیند مصوب، از بین نامزد مورد تایید هیات های اجرایی و نظارت در ششمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد ، اسامی ۹ نفر به عنوان نامزدهای مورد حمایت این شورا نهایی شد.

براساس این گزارش اسامی نامزدهای اصولگرایان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بجنورد به شرح ذیل اعلام شد.

۱. سید صبری سیدی

۲. جمشید عین بیگی

۳. مهدی روحانی

۴. مهدی معلم

۵. علی اربابی

۶. سیدمحسن موسوی

۷. یوسف مغروری

۸. احمد یزدانی

۹. مهدی عسگرزاده

وی با بیان اینکه رویکرد جوان گرایی در انتخاب نامزدهای مورد حمایت این ائتلاف لحاظ شده است، تصریح کرد: ترکیب این لیست حاصل خرد جمعی و از بین همه تشکل های مهم اصولگرای عضو شورای وحدت، ائتلاف و حتی برخی تشکل های مستقل تعیین شده است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود. هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

304966