پای حرف مردم همدان؛

مردم از رئیس جمهور و دولت سیزدهم چه انتظاراتی دارند

توقع مردم از نامزدهای ریاست جمهوری این است که به شعار و حرف هایی که می زنند عمل و از دادن شعارهای تخیلی پرهیز کنند.
تصویر مردم از رئیس جمهور و دولت سیزدهم چه انتظاراتی دارند

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به لحاظ موضوعات متنوع و البته حیاتی پیش از انتخابات، از خاص‌ترین دوره‌های انتخاباتی در چهاردهه گذشته محسوب می‌شود.

این انتخابات روز ۲۸ خردادماه در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران همچنان با ویروس کرونا و تحریم ها در حال نبردی نابرابر هستند، اما امید‌ها به شکست این دو ویروس مهلک هم بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. غیر از کرونا دغدغه اغلب مردم این است که داوطلبان نامزد‌های انتخاباتی وعده‌هایی که می‌دهند در چهارچوپ قانون اساسی و تحقق پذیر و در حد توان و اختیاراتشان باشد.

مردم از نامزدهای ریاست‌جمهوری توقع دارند که به حرف‌ها و شعار‌هایی که می زنند، عمل و از دادن شعار‌های تخیلی پرهیز کنند؛ اهدافشان را شفاف بگویند و با راهکارهایشان اوضاع اقتصادی کشور را سر و سامان دهند. مردم می گویند: در حکومت اسلامی، هدف از کسب قدرت، به‌دست‌آوردن ثروت نیست، از این‌رو اگر نامزدهای ریاست‌جمهوری ابتدایی‌ترین مسائل دینی، مذهبی و اعتقادی را قبول داشته باشند، به هیچ عنوان در فعالیت‌های انتخاباتی، اخلاق را زیر پا نمی‌گذارند.

توجه به معیشت مردم ، بیان برنامه های مناسب و تیم کاری خبره، توجه ویژه به مسائل اقتصادی، تقویت فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف در عرصه‌های تصمیم گیری، اصلاح برخی ساختار‌های اقتصادی مانند بانکداری، پژوهش محور کردن فعالیت ها، توجه به مطالبات جوانان از جمله ازدواج، اشتغال و اخلاق مداری از مهمترین مطالبات مردم است.

مردم بیان می کنند: دولت آینده باید با برنامه ریزی مناسب از تولید داخلی حمایت و در کشور اشتغال ایجاد کند، ولی این کار‌ها تنها با شعار قابل انجام نیست.

آنها از نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر این خواسته را دارند که برنامه های خود را برای رفع مشکلات کنونی جامعه، بیان کنند.

مردم می گویند: دولت آینده باید با برنامه ریزی مناسب از تولید داخلی حمایت و در کشور اشتغال ایجاد کند، ولی این کار‌ها تنها با شعار قابل انجام نیست.
امیدواریم کسی بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند که فردی انقلابی باشد و با فساد مقابله کند چراکه مردم خسته از وضع موجود به دنبال تغییر و تحولی اساسی هستند تا مدیران ارشد اجرایی کشور با برنامه ریزی مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

منیژه فرهانپور-استان همدان

304680