یک کارشناس بین الملل تشریح کرد:

کنار رفتن نتانیاهو از قدرت بر تحولات منطقه اثرگذار است؟

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: کنار رفتن نتانیاهو از قدرت بی تاثیر بر تحولات منطقه نیست اما این مساله بسته به این که چه جریانی قدرت را در دست خواهد گرفت تفاوت دارد زیرا راهبرد رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی یکی است.
تصویر کنار رفتن نتانیاهو از قدرت بر تحولات منطقه اثرگذار است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جعفر رضوی در ارزیابی خود از تحولات رژیم صهیونیستی و تاثیر آن بر منطقه گفت : رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی راهبردهایی دارد که به هر طریق اجرا می کند، نتانیاهو یک فرد به شدت تندرو و افراطی است و کسانی هم که جایگزین او می شوند بعید است در حوزه نظامی از او متفاوت تر باشند.

وی تصریح کرد: باید منتظر اولین موضع‌گیری‌ها و سیاست هایی که از سوی دولت جدید دنبال می‌شود، باشیم که در حوزه نظامی چه سیاستی را اتخاذ می کنند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: حزب کارگر اگر روی کار آید سیاست نرم تری را شاهد خواهیم بود حملات در نوار غزه کمتر می شود و یا در مورد ایران نیز کمتر به گزینه نظامی توجه صورت می گیرد. اما اگر جریان نفتالی بنت قدرت را به دست بگیرند شاهد تندروی بیشتری هستیم.

رضوی ادامه داد: با توجه به این که دو جناح مختلف در رژیم صهیونیستی با یکدیگر اختلافاتی دارند حتما دولتی که تشکیل می شود شکننده است و این جریانات تنها بر سر برکناری نتانیاهو با یکدیگر توافق دارند در واقع شاهد اختلاف نظرهای شدید در کابینه خواهیم بود.

وی با بیان این که روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بی تاثیر بر تحولات رژیم صهیونیستی نیست، گفت: یکی از دلایل تغییرات در رژیم صهیونیستی، زاویه داشتن سیاست های بایدن نسبت به نتانیاهو است و از ابتدا هم اعلام کرد که دنبال استمرار سیاست ترامپ نبوده است.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین اظهار کرد: حاکمیت داخلی رژیم صهیونیستی در ارتباط با این که چالش نتانیاهو و بایدن خیلی زیاد بود تصمیم به چنین تغییری در داخل رژیم گرفتند تا نتانیاهو از قدرت کنار برود.

منبع : ایسنا

304648