استاندار زنجان:

مراجعات کرونایی 20 درصد کند شد

استاندار زنجان از کاهش 20 درصدی مراجعات سرپایی کرونایی در دو هفته گذشته خبر داد.

تصویر مراجعات کرونایی 20 درصد کند شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح‌الله حقیقی در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس با اشاره به اینکه کاهش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان زنجان روند کندی دارد، اظهار کرد: باید بدانیم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون فاصله اجتماعی تاثیر زیادی بر کنترل بیماری دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و انجام سفرهای غیر ضروری بسیار خطرناک است، افزود: وضعیت شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره به لحاظ مثبت شدن تست پی سی آر مناسب نیست و فرمانداران باید نسبت به این مهم تمهیدات لازم را بیاندیشند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان با تاکید بر اینکه مراکز تجمیعی مورد استقبال مردم است و باید تقویت شود، افزود: امکانات مورد نیاز علوم پزشکی باید تامین و در اختیار عوامل ذیربط قرار گیرد.

‌استاندار زنجان اولویت فرمانداران و مدیران را برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه برای مردم و همچنین کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: روند واکسیناسیون در استان زنجان به خوبی در حال انجام است و استان زنجان جایگاه خوبی در کشور دارد.

حقیقی ادامه داد: در حال حاضر میزان اشغال روزانه تخت‌های بیمارستانی بخاطر کرونا ۲۹ تخت است و تا به امروز از ۳۴۹ هزار و ۷۰۷ نفر تست کرونا گرفته شده است و مراجعات سرپایی نیز در دو هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

حقیقی در ادامه ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات گفت: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید اقدامی کنند که شائبه عدول از قانون در انتخابات باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با شخص متخلف بدون مسامحه برخورد می‌شود، اضافه کرد: هر مدیر و کارمندی که قصد فعالیت تبلیغی در ستاد کاندیداها را دارد می‌تواند از مرخصی استفاده کند.

استاندار زنجان همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز هماهنگی لازم با ستاد کرونا و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

منبع: فارس

304439

مطالب مرتبط