امیر یوسفیان خبر داد:

حمایت بانک صادرات ایران از تولید تجهیزات دیالیز

نایب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران در بازدید از مجموعه کنسرسیوم دیالیز در استان البرز برای حمایت از تولید تجهیزات دیالیز در این مجموعه و کمک به رفع دغدغه بیماران کلیوی در کشور اعلام آمادگی کرد.
تصویر حمایت بانک صادرات ایران از تولید تجهیزات دیالیز

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر یوسفیان در جریان این بازدید که با حضور مدیران ارشد بانک و مدیریت شعب بانک صادرات استان البرز انجام شد، اظهار کرد: زحمات مجموعه کنسرسیوم دیالیز قابل تقدیر است و باعث شده در شرایط تحریم دغدغه واردات دستگاه و تجهیزات دیالیز و درمان بیماران کلیوی کاهش پیدا کند. این تلاش ها در راستای نیاز کشور است و بانک صادرات ایران هم فعالیت در این زمینه‌ را از اولویت‌های خود می‌داند و در کنار این مجموعه برای رفع موانع و مشکلات آن تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های کنسرسیوم دیالیز هم فعالیت اقتصادی است و هم خدمت و این فضا در بانک هم ملموس است. بانک صادرات ایران در کنار رفع مشکلات مالی مردم، پرداخت تسهیلات به کادر درمان یا پرداخت حقوق و مزایای کارگران مجموعه‌های تولیدی در قالب تسهیلات طرح همیان را نیز با جدیت دنبال می‌کند. طرح‌هایی ارائه شده که با استفاده از آنها تسهیلات با نرخ صفر درصد یا تسهیلات بدون واریز قسط پرداخت می‌شود و در همه این مدل‌ها بانک به دنبال سود زیاد نیست بلکه به دنبال منفعت بیشتر برای اقتصاد و تولید کننده است.

یوسفیان افزود: وضعیت نظام بانکی در ایران به گونه‌ای است که شاید ارزانترین نرخ تسهیلات در دنیا را داشته باشیم؛ از طرف دیگر عدم امکان استفاده از اعتبارهای خارجی باعث می‌شود که همه راهها به ریال ختم شود و باید با استفاده از طرح‌های متنوع بانکی تمامی نیازها از پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه گرفته تا تسهیلات واحدهای تولیدی و غیره را پوشش داد بنابراین در بانک صادرات ایران یک اولویت‌بندی داریم که در آن هر بخشی مانند مجموعه های دانش بنیان، درمان، توسعه و ... تعریف خاص خود را دارد و در همه این بخش‌ها بانک در کنار مشتریان است.

نایب رییس هیئت مدیره بانک صادرات در ادامه به تشریح طرح طراوت پرداخت و گفت: در طرح «طراوت» تلاش کردیم اعتبارات اسنادی ریالی را جایگزین اعتبارات خارجی یوزانس و ریفاینانس کنیم و با استفاده از این طرح تمام خریدهای داخلی را با امتیازات ویژه با LC داخلی انجام می دهیم. فاینانس هم در قالب طرح طراوت توسعه انجام می‌شود و حسن بزرگ طرح مذکور آن است که مبنای همه اعتبارات در آن ریال است و نوسانات ارز تاثیری در آن ندارد. ما به دنبال آسان‌سازی اعطای تسهیلات و کاهش هزینه‌های مشتریان هستیم و شعار ما امسال در بانک صادرات این این است کسی که با استفاده از LC بانک صادرات کالای خود را بفروشد بدون وثیقه و ضامن می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

امیر یوسفیان در ادامه توضیح داد: ما بسته‌های اعتباری خاصی با تعاریف خاص ارائه می‌کنیم که بر اساس نیازهای مشتریان ویژه طراحی می‌شود و عقیده داریم که به دلیل افزایش قابل ملاحظه قیمت‌های مواد اولیه و کالاها، باید چند بانک در کنار یک مشتری بزرگ باشند زیرا سقف اختیارات بانک‌ها حتی بانکی مانند صادرات ایران که از سقف بالایی برخورداراست، عدد بسیار بزرگی برای یک مجموعه تولیدی نیست بنابراین سعی کردیم در کنار سایر بانک‌ها از واحدهای تولیدی حمایت کنیم. بانک صادرات ایران با استفاده از همه ابزارهای مختلف در قالب یک بسته، از نیازهای کوچک یک خانواده تولیدی تا نیازهای بزرگ آن را پیش‌بینی کرده و ما آماده ایم هرجا که خلایی هست بر اساس نیازهای مشتریان و راهکارهای آنان مدلی را طراحی کنیم.

طی این نشست رامبد حاجی‌پور، مدیرعامل مجموعه کنسرسیوم دیالیز نیز توضیحاتی درخصوص نحوه فعالیت این مجموعه ارائه کرد و گفت: خدمات کنسرسیوم دیالیز فعالیت های مختلفی همچون ساخت تجهیزات دیالیز، درمان بیماری و تامین داروهای مورد نیاز دیالیز را در برمی‌گیرد. این مجموعه از سال ١٣٨٠ فعالیت خود را با شرکت مدی تکسیس آغاز کرده که کار اصلی آن تولید صافی دیالیز بوده است و به تدریج تا سال ١٣٩٢ سایر شرکت‌های مجموعه با فعالیت در بخش‌های مختلف و مورد نیاز درمان دیالیز وارد چرخه این کار شده‌اند که برخی از آنها در خاورمیانه منحصر به فرد هستند. کنسرسیوم دیالیز از جمله شرکت‌های دانش بنیان و صادرکننده برتر کشور است و در سال گذشته حدود ٤ میلیون یورو فناوری ساخت خط تولید را به خارج از کشور صادر کرده است.

وی ادامه داد: ٧٥ درصد از نیاز کشور در بخش دیالیز را این مجموعه تامین می‌کند و ما تا مدت‌ها واردکننده دستگاه دیالیز بودیم اما اکنون فناوری ساخت این دستگاه را داریم. این مجموعه ظرفیت افزایش سالیانه ١٠٠ تخت درمانی به کشور را دارد و عمده کار ما در بخش درمان دولتی است.

در ادامه مذاکرات مقرر شد مدیران شرکت درخواستهای خود را به بانک ارائه دهند و نیاز های این مشتری با بررسی یک تیم کارشناسی در کوتاهترین زمان در قالب یک بسته اعتباری ویژه برای تامین مبلغ ١١٠٠ میلیارد ریال اعتبار به شرکت ارائه شود.

304430