ارجاع 571 جسد به پزشکی قانونی سمنان در سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۵۷۱ جسد به وسیله پزشک پزشک قانونی استان در سال گذشته مورد معاینه قرار گرفت.
تصویر ارجاع 571 جسد به پزشکی قانونی سمنان در سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت:معاینه جسد در پزشکی قانونی استان سمنان سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷، کاهش ۱۴ درصدی داشت.

وی از تشریح و کالبدشکافی اجساد به عنوان یکی از وظایف پزشکی قانونی یاد کرد و ادامه داد: ۶۶۱ جسد در سال ۱۳۹۷ به وسیله پزشک پزشکی قانونی استان سمنان مورد معاینه قرار گرفت.

نوروزی تصریح کرد: اجسادی که به پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ ارجاع می‌شوند به صورت کلی مرگ‌های غیرطبیعی بودند که برخی از آنان پس از بررسی طبیعی نیز شناخته می شوند.

وی یادآور شد: مرگ‌های غیرطبیعی به مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، مسمومیت‌ها، حوادث ناشی از کار، خودکشی‌ها، غرق شدگی، برق‌گرفتگی، مرگ‌های افراد با هویت مجهول، مرگ‌های ناشی از قصور احتمالی کادر پزشکی است که با درخواست مقام قضایی جهت اقدامات لازم و کارشناسی توسط پزشکی قانونی انجام می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اظهار داشت: ۱۴ نفر سال گذشته بر اثر گازگرفتگی و استنشاق مونو اکسید کربن در این استان جان باختند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۸ شمار جان‌باختگان به دلیل گازگرفتگی و استنشاق مونو اکسید کربن در استان سمنان براساس معاینات پزشکی قانونی ۱۰ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: شمار جان‌باختگان به دلیل گازگرفتگی و استنشاق مونو اکسید کربن در استان براساس معاینات پزشکی قانونی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، افزایش ۴۰ درصدی داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: مونو اکسید کربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند و در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ایجاد می شود.

منبع: ایرنا

304129