مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

تولید چهار هزار تن محصولات گلخانه‌ای

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید سالانه حدود چهار هزار تن محصولات گلخانه‌ای در این استان خبر داد.

تصویر تولید چهار هزار تن محصولات گلخانه‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مظفر یوسفی پور افزود: استان زنجان ۱۹۸ واحد کوچک و بزرگ گلخانه دارد که از این تعداد ۱۳۶ واحد ۳۵ هکتاری تجاری، تحقیقاتی و خانگی فعال است.

به گفته وی، در حال حاضر استان ۲ شهرک گلخانه‌ای فعال در شهرستان‌های طارم و زنجان دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرک گلخانه‌ای خمارک در شهرستان خدابنده آماده شده و در حال واگذاری به سرمایه‌گذار برای تولید محصول است و شهرک گلخانه‌ای وحدت در شهرستان ابهر نیز در دست احداث است.

یوسفی پور یادآوری کرد: در این شهرک‌ها و واحدهای کوچک و بزرگ گلخانه‌ای استان زنجان سالانه چهار هزار تن توت فرنگی، خیار، انواع سبزی، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی کشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توت فرنگی و فلفل دلمه‌ای تولیدی در استان زنجان روانه بازار تهران می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جهاد کشاورزی علاوه بر فعالیت‌های ترویجی و آموزشی در تامین تسهیلات با بهره ۹ درصد برای احداث سازه و تامین سرمایه درگردش و نیز ایجاد زنجیره تولید با راه‌اندازی پشتیبان گلخانه در جهت توسعه گلخانه‌ها تلاش می‌کند.

یوسفی پور ادامه داد: برنامه‌های مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در حوزه گلخانه‌ها از نظر کمی توسعه سطح گلخانه‌ها و افزایش تولید با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی با تلفیق تسهیلات بانکی است.

وی اضافه کرد: به لحاظ کیفی ایجاد اشتغال، تولید پایدار و عرضه محصولات سالم با تکیه بر توان فارغ‌التحصیلان کشاورزی به عنوان مسئولان فنی گلخانه که با محوریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی آموزش‌های لازم را دیده‌اند، از دیگر برنامه ها است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در گلخانه‌های استان مشغول به کارهستند.

از چهار هزار تن محصول گلخانه‌ای یک هزار و ۸۰۰ تن توت فرنگی و ۲ هزار و ۲۰۰ تن نیز گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، خیار و انواع سبزی کشت می‌شود.

به لحاظ کیفیت بالای توت‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای تولیدی زنجان، غرفه‌داران استان تهران استقبال قابل توجهی در خرید این محصول دارند و پیک برداشت توت فرنگی در زنجان پنج نوبت و در دیگر استان‌ها سه نوبت است.

منبع: ایرنا

303796