با کشوری که مصونیت سیاسی دولت ایران را نقض کند صحبت نمی‌کنیم

معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: اگر کسی بخواهد گروه درست کرده و بعد به جنجال تبدیل کند اصل قضیه را از بین می‌برد. کشوری که مصونیت سیاسی دولت ایران را نقض می‌کند، باید به ما حق دهد که ما با آنها صحبت دوجانبه‌ای نداشته باشیم.
تصویر با کشوری که مصونیت سیاسی دولت ایران را نقض کند صحبت نمی‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن بهاروند معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: در سومین دور رایزنی‌های ایران و اوکراین درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی درباره ابعاد مختلف پرونده که لازم بود مورد بررسی قرار بگیرد، به صورت مفصل بحث حقوقی کردیم.

وی افزود: این اتفاق در سرزمین و در درون مرزهای ایران رخ داده و دادگاه ایران صالح به رسیدگی است.سه قاضی این پرونده را بررسی خواهند کرد و در حال مطالعه این پرونده هستند.

بهاروند ادامه داد: اگر کسی قصوری در این کار داشته است، حتما مطابق قوانین با آن برخورد می‌شود.
سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی رخ داده است. غرامتی که تعیین کردیم خیلی بالاتر از چیزی است که در حقوق بین‌الملل متعهد به پرداخت آن هستیم.

وی افزود: اگر کسی بخواهد سوءاستفاده سیاسی کند، کل جامعه بین‌المللی لطمه می‌بیند. کشوری مثل کانادا با غم و اندوه خون قربانیان تجارت می‌کند. ما حاضر هستیم با کشورهایی که صلاحیت سرزمینی ایران را مثل اوکراین و بقیه کشورها به رسمیت بشناسند، هرگونه همکاری داشته باشیم.

بهاروند گفت: اگر کسی بخواهد گروه درست کرده و بعد به جنجال تبدیل کند اصل قضیه را از بین می‌برد. کشوری که مصونیت سیاسی دولت ایران را نقض می‌کند، باید به ما حق دهد که ما با آنها صحبت دوجانبه‌ای نداشته باشیم.

303675