پرسون گزارش می‌دهد؛

حواشی طرح فیلترینگ پیام‌رسان‌ها توسط مجلس

روز گذشته طرح مجلس در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌ها در مصاحبه رضا تقی‌پور، نماینده مجلس و وزیر سابق ارتباطات با خبرگزاری تسنیم منعکس و سپس حذف آن، خبرساز شد. 
تصویر حواشی طرح فیلترینگ پیام‌رسان‌ها توسط مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته مصاحبه خبرگزاری تسنیم با رضا تقی‌پور، نماینده تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص فضای مجازی منتشر شد. این مصاحبه به سرعت در سایر رسانه‌ها منتشر شد؛ اما اصل خبر از این خبرگزاری حذف شد.

تقی‌پور در این مصاحبه از طرح نمایندگان برای ساماندهی فضای مجازی پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی خبر داده و گفته بود که طرح مذکور در نوبت بررسی در صحن علنی پارلمان قرار دارد.

مفاد برجسته طرح مجلس

طبق گفته این نماینده مجلس، در این طرح پیام‌رسان‌های خارجی مسدود می‌شوند، مگر اینکه قانون ما را بپذیرند، همه کاربران باید احراز هویت شوند، حبس و جزای نقدی برای توزیع و انتشار فیلترشکن، کنترل پیام‌ها در صورت «شروع» به ارتکاب به جرائم علیه امنیت داخلی درنظرگرفته شده و متخلف از اجرای مسدودسازی پیام‌رسان‌های غیرقانونی موضوع ماده 2 این قانون به انفصال از اشتغال دولتی از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شود.

حذف خبر از سوی خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تسنیم در خصوص حذف این مصاحبه نوشته: «با توجه به شیطنت رسانه‌های حامی روحانی، این خبر برای جلوگیری از شعبده‌بازی آنان و تبلیغات غیراخلاقی علیه نامزدهای جریان انقلابی از روی خروجی به‌صورت موقت حذف شد، اما آن‌چنان که در ذخیره گوگل هم موجود است، در این خبر هیچ سخنی از فیلترینگ و... به میان نیامده بود.

علی‌رغم این احتیاط که برای پرهیز از بداخلاقی‌های مسبوق به سابقه و کمپین‌های غیراخلاقی برخی رسانه‌های حامی روحانی صورت گرفته بود، اما این رسانه‌ها به‌سبب آنکه ترک عادت موجب مرض است، با چسباندن موضوعات بی‌ربطی که اساساً در خبر آقای تقی‌پور وجود نداشت، از بعدازظهر یکشنبه پروپاگاندای گسترده‌ای را آغاز کردند، موضوعی که پیشتر از طریق برخی مشورتها به آقای مهرعلیزاده برای بی‌اخلاقی در مناظره آزموده شده بود و نتیجه منفی آن را هم دیده بودند، اما باز هم به آن روی آوردند.»

تکذیب طرح توسط تقی‌پور

رضا تقی پور خبر منتشرشده درباره طرح مجلس درخصوص فیلترینگ را دروغ دانسته و گفته که با اقدام قضایی این موضوع را پیگیری می‌کند. وی اظهار کرده است: «صحبت‌های مختلفی که طی ۸ ماه گذشته دیگران و بنده درباره طرح مذکور داشته ایم، تقطیع و با استفاده از کلیدواژه‌های مطرح شده این خبر کذب را تولید و منتشر کردند. طرح ساماندهی فضای مجازی اصلا برای محدودیت فضای مجازی نیست بلکه برای استفاده صحیح و مناسب از فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی کاربران است. بنده همواره حامی توسعه فضای مجازی بوده و هستم و اقدامات بنده در توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی در زمان تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همگان علی الخصوص نخبگان حوزه ict روشن است.»

بیانیه ستاد رئیسی در خصوص تقی‌پور

بعد از انتشار و انعکاس این خبر، مهدی دوستی، سخنگوی ستادهای مردمی رئیسی اعلام کرد که تقی‌پور هیچ سمتی در ستاد این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

این در حالی است که سابق بر این تقی‌پور به عنوان مسئول فضای مجازی ستاد رئیسی توسط نیکزاد، منصوب شده بود.

به نظر می‌رسد اظهارات تقی‌پور با دیدگاه های ابراهیم رئیسی در دور اول مناظره مبنی بر این که 2 میلیون فالوور دارد؛ در تضاد است و به همین دلیل این بیانیه صادر شده است.

بدیهی است اصل مصاحبه و خبر براساس گفت‌و‌گو با تقی‌پور شکل گرفته و قابل انکار نیست.

خبرگزاری تسنیم نیز مدعی بداخلاقی رسانه‌های حامی روحانی در خصوص این خبر شده و اصل خبر را تکذیب نکرده است.

به نظر می‌رسد تکذیب خبر توسط وزیر سابق ارتباطات به دلیل شرایط حساس کنونی و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری است و به مرور باید منتظر طرح مجلس و تصمیم گیری نمایندگان درخصوص پیام‌رسان‌ها باشیم.

303580