کلاهبرداری تلفنی؛

شما در رادیوجوان برنده شده اید لطفا اطلاعات کارت بانکی‌تان را بدهید!

فردی که از طریق تلفن به کلاهبرداری از افراد مختلف می پرداخت توسط رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیر شد.
تصویر شما در رادیوجوان برنده شده اید لطفا اطلاعات کارت بانکی‌تان را بدهید!

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ موسوی اعلام کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت ۶۰۰ میلیون ریال از حساب وی و وابستگانش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پس از ثبت شکایت این فرد، تحقیقات جهت پیگیری پرونده آغاز شد که در نتیجه این تحقیقات مشخص شد فرد کلاهبردار با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو جوان اطلاعات شخصی و بانکی مال باخته و بستگانش را اخذ می‌کند سپس با استفاده از این اطلاعات اقدام به برداشت از حساب مال‌باخته می‌نماید که در ادامه با پیگیری‌های شبانه‌روزی پلیس، این متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در مخفیگاهش که در نزدیکی استان تهران قرار داشت، طی یک عملیات پیچیده پلیسی دستگیر شد.

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد که پس از روبرو شدن با مستندات جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود ابراز ندامت و پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه مجرم تحویل مراجع قضائی گردید.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در ادامه افزود: برقراری تماس‌های تلفنی و همچنین ارسال پیامک یکی از مهم‌ترین روش‌های مهندسی اجتماعی است که مجرمان برای فریب دادن کاربران جهت رسیدن به خواسته های پلید خود از آن بهره می‌برند؛ گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها تحت عناوین مختلفی نظیر برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتورهای تلفن همراه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و همچنین واریز وجه به‌حساب، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار دهید و نیازی به اعلام سایر اطلاعات کارت بانکی از قبیل رمز عبور، تاریخ انقضاء و cvv۲ نیست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

303561