سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور خبر داد:

3 شهر خوزستان در بین شهرهای گرم جهان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند، گفت: بنابراین در روزهایی که سه شهر گرم در دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.
تصویر 3 شهر خوزستان در بین شهرهای گرم جهان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، کیومرث زمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه برق خوزستان روز گذشته با وجود اینکه یک روز تعطیل بود؛ به دلیل بالا بودن دمای هوا، عدد جدیدی در مصرف برق در سال جاری ثبت کرد.

وی افزود: روز گذشته (۱۶ خردادماه) به دلیل تعطیلی ادارات ۳۰۰ مگاوات در مدار قرار نداشت و ۷۰۰ مگاوات از بخش صنعت نیز از مدار خارج شده بود اما علی‌رغم این کاهش یک هزار مگاواتی، ۷ هزار و ۸۴۸ مگاوات برق روز گذشته در خوزستان مصرف شد.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: اگر یک هزار مگاوات برق محدود شده را به میزان برق مصرفی در خوزستان اضافه کنیم، روز گذشته باید با مصرف ۸ هزار و ۸۴۸ مگاواتی برق در خوزستان مواجه می‌شدیم.

زمانی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند. در این ۴۸ ساعت، امیدیه با دمای ۵۱ درجه گرمترین شهر جهان بود، آبادان پنجمین شهر گرم جهان و اهواز نیز سیزدهمین شهر گرم دنیا بود و این شرایط دمایی، باعث بالا رفتن مصرف برق در خوزستان شد.

وی افزود: خوشبختانه این شرایط دمایی در روزهای تعطیل رخ داد که ۳۰۰ مگاوات بار مصرف اداری وجود نداشت و برای بار صنعت نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده بود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: البته با هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره‌کل هواشناسی خوزستان و استانداری، از چهارشنبه هفته گذشته پیش‌بینی‌های دمایی انجام شده بود و تعطیلی ادارات نیز در آن روز لحاظ شد.

وی تصریح کرد: این تعطیلی‌ها از روز چهارشنبه تا یکشنبه، باعث شد از بحران سنگین مصرف برق بدون خاموشی عبور کنیم.

زمانی گفت: بنابراین در روزهایی که سه شهر گرم در دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.

وی افزود: به جز حوادثی که در طول این هفته در شبکه وجود داشت که باعث خاموشی‌های ناخواسته شد، خوشبختانه هیچ خاموشی برنامه‌ریزی‌شده‌ای در خوزستان نداشتیم و توانستیم باری که نیاز مصرف ۸ هزار و ۸۴۸ مگاوات بود را با مصرف ۷ هزار و ۸۴۸ مگاوات در دمای ۵۱ درجه و بدون خاموشی مدیریت کنیم.

منبع:ایسنا

303547