کرونا بیخ گوش تیم ملی ایران!

بازیکن عراقی که در هتل مشترک با تیم ملی ایران به سر می‌برد، با وجود تزریق واکسن در کشورش، به ویروس کرونا مبتلا شده و همین موضوع به علامت سوالی برای همه تبدیل شده است.

تصویر کرونا بیخ گوش تیم ملی ایران!

به گزارش سایت خبری پرسون، علی فائز، مدافع تیم ملی عراق به علت ابتلا یه ویروس کرونا، نمی‌تواند تیم ملی کشورش را در مسابقات انتخابی جام جهانی به خصوص در دیدار سرنوشت‌ساز با ایران همراهی کند اما این اتفاق، در شرایطی رقم خورده که این بازیکن در هتل تیم ملی ایران حضور دارد!

طبق برنامه‌ریزی کشور بحرین به عنوان میزبان گروه C انتخابی جام جهانی، تیم‌های ملی ایران، عراق، کامبوج و هنگ کنگ به طور مشترک در هتل رادیسون بلو در منامه بحرین مستقر هستند و در طبقات مختلف این هتل اسکان یافته‌اند.

از طرفی علی فائز چندی قبل و پیش از حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی همراه با تمام کاروان تیم ملی کشورش واکسیناسیون شده و در فاصله کمتر از یک ماه از دریافت دز اول و دوم واکسن، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

همچنین ابتلای او در شرایطی است که عراق هنوز هیچ دیداری را در بحرین انجام نداده است و فقط در مسیر هتل و زمین تمرین خود تردد دارد. به همین دلیل ابتلای این مدافع عراقی به کرونا، علامت سوال بزرگی برای ایران و اعضای حاضر در این هتل شده است.

با توجه به برگزاری مسابقات در حباب بهداشتی، در صورتی که بازیکنی به این ویروس مبتلا شود، از کاروان تیم ملی خود جدا می‌شود و به علت زمان کوتاه برگزاری رقابت‌ها، امکان شرکت در مسابقات را ندارد.

البته برنامه ریزی AFC به گونه‌ای است که تیم‌ها هیچ تماسی در طول هتل با همدیگر نداشته باشند و در سالن‌ها و ساعت‌های مجزایی، برای صرف وعده‌هایی غذایی خود شرکت می‌کنند. همچنین بازیکن در اتاق‌های تک نفره مستقر هستند و مسئولان برگزاری مسابات به طور مستمر اجرای قوانین بهداشتی را رصد می‌کنند.

برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در خبری از دیدار کریم باقری با بشار رسن، بازیکن تیم ملی عراق خبر داده‌اند که مشخص نیست این موضوع چقدر صحت دارد اما با اتفاقاتی که پیش آمده و بازیکن عراقی به این ویروس مبتلا شده است، قطعا AFC و مسئولان تیم‌ها، نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌ خواهند داشت و هیچ یک از عوامل دو تیم حق دیدار و تماس با همدیگر را ندارند.

البته تیم ملی ایران قبل از اعزام به بحرین، حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده است تا از نظر ایمنی در برابر این ویروس، مشکلی نداشته باشد. برخی بازیکنان داخل و کادرفنی تیم ملی هر دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

بحرین از جمله کشورهایی است که با وجود اجرای واکسیناسیون عمومی، وارد موج سوم کرونا شده و قوانین محدود کننده در این کشور برای کنترل این اپیدمی چهانی تشدید شده است.

303298