نیویورک تایمز پرده برداشت؛

سه حمله پهپادی به اهداف حساس آمریکا در عراق

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: آمریکا نسبت به افزایش حملات پهپادهای کوچک به مواضعش در عراق به شدت نگران است.
تصویر سه حمله پهپادی به اهداف حساس آمریکا در عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزنامه روز جمعه به نقل از مسؤولان آمریکایی نوشت: گروه‌های مسلح مخالف واشنگتن طی دو ماه گذشته دست‌کم سه حمله با پهپادهای بمب‌گذاری شده در تاریکی شب به پایگاه‌های نظامی ترتیب دادند که آمریکا برای انجام عملیات ویژه از آنها استفاده می‌کند.

این روزنامه به نقل از سه مقام مطلع افزود: حمله اول در نیمه شب ۱۳ و بامداد ۱۴ آوریل یک ساختمان متعلق به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در فرودگاه اربیل را هدف گرفت.

قبلا روزنامه واشنگتن پست نوشته بود، این حمله به رغم این‌که تلفات انسانی نداشت اما نگرانی شدید کاخ سفید و پنتاگون را به همراه داشت.

در صبح دوم ماه مه پهپاد دیگری پایگاه عین الاسد در استان الانبار را هدف گرفت که آمریکا از آن برای فعال سازی پهپادهای هجومی از نوع "إم کیو-۹ ریپر" استفاده می‌کند.

واین ماروتو، سخنگوی ائتلاف آمریکایی گفت، این حمله منجر به تلفاتی نشد اما خساراتی را به آشیانه پهپادها وارد کرد.

سه روز بعد پهپاد دیگری فرودگاهی در منطقه حریر در شمال اربیل را هدف گرفت که فرماندهی عملیات ویژه مشترک آمریکا از آن استفاده می‌کند.

نیویورک تایمز گزارش داد، این حمله تلفاتی نداشت اما موجب نگرانی مسؤولان ائتلاف شد.

سه مقام آمریکایی به روزنامه تاکید کردند، قطعاتی از لاشه پهپادها را یافته‌اند. آنها ادعا کردند:‌ براساس برآورد اولیه آنها بر تکنولوژی تولیدی ایران تکیه دارند.

به گفته این منابع، این پهپادها از لحاظ حجم بزرگتر از پهپادهای غیرنظامی عادی اما از ریپر کوچکتر هستند.

آنها اشاره کردند، این پهپادهای جدید می‌توانند بین ۴.۵-۲۷ کیلوگرم مواد منفجره را حمل کنند.

این روزنامه در پایان نوشت، این پهپادها در ارتفاعات پایین پرواز می‌کنند که مانع از رصد آنها توسط سامانه‌های دفاعی می‌شود.

303273