پرسون گزارش می دهد:

انصاری فرد، مقصر مشکلات فعلی پرسپولیس

تصمیمات 2 سال قبل مدیرعامل وقت پرسپولیس در مشکلات فعلی باشگاه خودنمایی می کند.
تصویر انصاری فرد، مقصر مشکلات فعلی پرسپولیس

به گزارش سایت خبری پرسون، پرسپولیس در فصل جاری با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده که عمدتا ناشی از تصمیمات مدیریت محمد حسن انصاری فرد بوده است. اگر از متمم قرارداد بیرانوند، قرارداد با استوکس و کریستین اوساگونا که هر کدام ضرر میلیاردی برای پرسپولیس داشتند بگذریم، در ادامه سه پرده از حضور پررنگ انصاری فرد در مشکلات فعلی این باشگاه را بررسی می کنیم:

1-کارگزار:

در تاریخ ششم آبان 98 محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس با شرکت آتیه داده پرداز که شرکت معروفی نبوده است قرارداد رسمی امضا کرد. بنا به این قرارداد، این شرکت به عنوان کارگزار رسمی سرخپوشان به مدت 5 سال شناخته و معرفی شد. البته بعد از این قرارداد اختلافات انصاری فرد با دیگر اعضای هیات مدیره بالا گرفت و از پرسپولیس جدا شد ولی این شرکت همچنان کارگزار سرخ ها است. در این مدت حاشیه های عجیبی با وجود این کارگزار رخ داده است که مهمترین آن عدم تامین مالی باشگاه است آن هم در حالی که این کارگزار از محل برند و فضای مجازی پرسپولیس درآمد خوبی کسب کرده است. مشکلات مالی پرسپولیس این روزها به جایی رسیده که مدتی قبل از هواداران درخواست کمک مالی کرده اند! ماجرای پست جنجالی اینستاگرام پرسپولیس در زمان حضور شاگردان گل محمدی در هند هم از نتایج دراختیار داشتن صفحه رسمی باشگاه توسط کارگزار است. پستی که واکنش فدراسیون فوتبال هند و AFC را بدنبال داشت و باعث شد جریمه ای برای پرسپولیس در نظر گرفته شود هر چند که گفته می شود کارگزار پرداخت این جریمه را تقبل کرده است.

2-کالدرون:

پرسپولیس در زمستان ۱۳۹۸ با تصمیم محمدحسن انصاری‌فرد با گابریل کالدرون قطع همکاری کرد. این مربی آرژانتینی بعد از اینکه نتوانست مطالبات خود را دریافت کند به فیفا شکایت کرد. اردیبهشت ماه سال جاری پرسپولیس پس از صدور حکم در کمیته انضباطی فیفا، دو بار درخواست استیناف خواهی را در فدراسیون جهانی فوتبال و دادگاه عالی ورزش مطرح کرد که به نتیجه مورد نظر نرسید. این در حالی است که محکومیت پرسپولیس قطعی بود اما مدیران این باشگاه برای اتلاف وقت، شانس خود را امتحان کردند و حالا علاوه بر هزینه دادرسی باید جریمه پنج درصدی را هم پرداخت کنند. باشگاه پرسپولیس که با مشکلات مالی فراوان دست و پنجه نرم می‌کند حالا با رأی دادگاه عالی ورزش CAS باید طی 30 روز آینده مبلغ 580 هزار دلار به گابریل کالدرون پرداخت کند

3-رادو:

بوژیدار در لیگ شانزدهم و پس از جدایی لوبانف به پرسپولیس پیوست و به عنوان گلر دوم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. بهمن ماه سال 1398 و با توجه به اینکه جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس در پایان فصل از پرسپولیس قطعی بود، انصاری فرد مدیریت وقت این باشگاه به دنبال این بود که قرارداد جدیدی را با بوژیدار رادوشویچ امضا کند. در آن زمان در حالی که یک فصل از قرارداد رادو باقی مانده بود، انصاری فر قرارداد جدیدی با این گلر تا سال 1402 به امضا رساند. قرارداد سه ساله 800 هزار دلار برای پرسپولیس آب خورد و حالا این گلر با طلب 100 هزار دلاری از فصل قبل طلب 900 هزار دلاری دارد! قراردادی با گلری که در زمان امضا 30 ساله بوده به عنوان دروازه بان دوم پرسپولیس جای تعجب داشت ضمن اینکه رادو در برخی دیدارها عملکرد خوبی نداشت تا جایی که گل محمدی تصمیم گرفت بعد از جدایی بیرانوند دروازه خود را به حامد لک بسپارد.

303222