حوادث اخیر؛ ردپای موساد

یادداشت/ چرا اسرائیل اصرار دارد حوادث و اتفاقات داخلی ما را به‌نام خود ثبت کرده و بر اشراف اطلاعاتی این کشور در حوزه سرزمینی ایران تاکید بورزد؟ از همه مهم‌تر چرا دستگاه‌های امنیتی ما که قطعا فضای مجازی را رصد می‌کنند پاسخی به این ادعاها نداده و در قبال آن سکوت اختیار می‌کنند؟

تصویر حوادث اخیر؛ ردپای موساد

سایت خبری پرسون ـ توئیتی که سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) پس از انفجارهای تهران در صفحه رسمی خود منتشر کرد حاوی پیام خاصی است.

آیا موساد در انفجار پالایشگاه تهران، آتش سوزی و غرق رزم‌ناو خارگ، سقوط جنگنده اف ۵ پایگاه شکاری دزفول و ... دست داشته است؟

چرا اسرائیل اصرار دارد حوادث و اتفاقات داخلی ما را به‌نام خود ثبت کرده و بر اشراف اطلاعاتی این کشور در حوزه سرزمینی ایران تاکید بورزد؟ از همه مهم‌تر چرا دستگاه‌های امنیتی ما که قطعا فضای مجازی را رصد می‌کنند پاسخی به این ادعاها نداده و در قبال آن سکوت اختیار می‌کنند؟

امروزه هر حادثه امنیتی که در کشور ما اتفاق می‌افتد درست یا غلط به اسرائیل نسبت داده می‌شود.

مهمتر از همه این که جامعه ایرانی نیز این شایعات را پذیرفته و در قبال آن واکنش چندانی نشان نمی‌دهد.

در باور ناظران سیاسی در طول چهار دهه دشمنی علنی ایران و اسرائیل و در مواجهات امنیتی دو کشور نه تنها از توانائیهای این کشور غاصب کم نشده بلکه قابلیت‌های امنیتی و عمق استراتژیک آنها بیشتر نیز شده است.

اسرائیلی‌ها در سالهای اخیر، موضوع دیرینه خود یعنی «جنگ اعراب و اسرائیل» را به بایگانی سپرده و روند پذیرش «دولت یهود» را در جهان عرب به راحتی جا انداخته اند. آنها با عادی‌سازی رابطه سیاسی خود با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری به ایران نزدیک شده‌اند.

در حال حاضر آنچه ضروری به نظر آمده و می‌بایست در دستور کار دستگاههای امنیتی ما قرار گیرد پاسخ شفاف و روشن به ادعاهای رژیم اسرائیل است تا بیش از این دیوار اعتماد افکار عمومی دچار ریزش نگردد.

پس از آن بازنگری ساختار اطلاعاتی کشور به منظور بررسی منابع احتمالی و نفوذی های بیگانگان ضرورت انکار ناپذیری است که هر چه زودتر باید در دستور کار قرار گیرد.

اردشیر محمدی ـ فعال رسانه

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

303185