ناظم الشریعه:

اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: برای آمادگی بیشتر جهت حضور در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، دیدارهای تدارکاتی آن هم در خور شان نام تیم ملی باید داشته باشیم.
تصویر اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است

به گزارش سایت خبری پرسون، «سید محمد ناظم‌الشریعه» روز جمعه در گفت و گویی در خصوص برگزاری تمرین تیم ملی در جزیره کیش اظهار داشت: دومین روز اردوی تیم ملی را در کیش آغاز کردیم که اختصاص به تمرینات آمادگی جسمانی دارد که شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی در فاصله ۴ ماه مانده به آغاز جام جهانی باید ملی‌پوشان را از نظر بدنی، آماده نگه‌داریم چراکه زمان کافی نداریم و باید کارهای تاکتیکی را نیز انجام دهیم. امروز و فردا هم به طور حتم برنامه‌های تاکتیکی را در اردوی کیش خواهیم داشت.

ناظم‌الشریعه در خصوص حریفان تیم ملی فوتبال در جام جهانی نیز گفت: صربستان فوتسالی در حال توسعه دارد که جام ملت‌های اروپا را میزبانی کرد و ۲ سال پیش با این تیم بازی کردیم. شاخصه اصلی آنها فیتنس، آمادگی جسمانی و جنگ‌های تن به تن است و در ادوار گذشته سعی کردیم که با تیم‌های مشابه با فوتسال صربستان همچون روسیه، بلاروس و اوکراین بازی کنیم.

وی ادامه داد: آرژانتین نیز شاخصه فوتسال آمریکای جنوبی به اضافه یک تاکتیک خاص دفاعی را دارد که با همین تاکتیک باشگاه بوکاجونیورز توانست در سال ۲۰۱۶ قهرمان باشگاه‌های جهان شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین در خصوص شرایط اردوی تیم ملی در کیش گفت: شرایط خوب است و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و ملی‌پوشان حقشان است که با بهترین شرایط در جام جهانی حضور پیدا کنند. از سوی دیگر مهم داشتن دیدارهای تدارکاتی است که در شان تیم ملی فوتسال باشد که این موضوع موجب رشد و پیشرفت فوتسال کشورمان خواهد شد.

سومین اردوی تیم ملی فوتسال از ۱۱ خرداد به مدت ۵ روز در جزیره کیش برگزار می‌شود.

برای این اردوی پنج روزه، از ۱۹ بازیکن به شرح زیر دعوت شده است:

سالار آقاپور، علیرضا صمیمی، مهدی جاوید، محمدرضا سنگ سفیدی، باقر (مسعود) محمدی، علی ابراهیمی، فرهاد توکلی، بهزاد عظیمی، محمد نجف زنگی، سعید مومنی، علی رستمی، اصغر حسن‌زاده، طاها نعمتیان، میثم خیام، مسلم اولاد قباد، سعید احمد عباسی، کیانوش شیرپور، محمد شجری، رضا سپندار.

مراسم قرعه‌کشی نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال روز سه‌شنبه در مقر فیفا و در کشور سوئیس برگزار شد که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده شاگردان ناظم الشریعه با آرژانتین قهرمان دوره گذشته و تیم‌های صربستان و آمریکا در گروه ششم قرار گرفت.

نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از ۲۱ شهریور تا ۱۱ مهر امسال به میزبانی لیتوانی برگزار خواهد شد.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه اول: لیتوانی، کاستاریکا، قزاقستان و ونزوئلا

گروه دوم: روسیه، مصر، گواتمالا و ازبکستان

گروه سوم: پرتغال، تایلند، جزایر سلیمان و مراکش

گروه چهارم: برزیل، جمهوری چک، پاناما و ویتنام

گروه پنجم: اسپانیا، پاراگوئه، ژاپن و آنگولا

گروه ششم: آرژانتین، ایران، صربستان و آمریکا

303166