عربشاهی:

تیم ملی فوتبال نباید حریفان خود را دست کم بگیرد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازی های تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.
تصویر تیم ملی فوتبال نباید حریفان خود را دست کم بگیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ضیا عربشاهی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: ما در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی امتیازات لازم را نگرفتیم و یک مقدار به مشکل خوردیم اما خوشحال هستم تیم ملی فوتبال ما سوای سرمربی، بازیکنان و لژیونرهای خوبی به خصوص در خط حمله در اختیار دارد. البته ما نباید بازی با تیم های هنگ کنگ و کامبوج را دست کم بگیریم.

او ادامه داد: در بازی رفت تیم ملی فوتبال در نیمه اول برابر هنگ کنگ با تساوی به رختکن رفت اما در نیمه دوم نتیجه لازم را به دست آورد. همه بازی ها برای تیم ملی سخت است و باید امتیازات کامل بازی ها را بگیریم تا در مرحله بعدی رقابتهای انتخابی جام جهانی حضور یابیم. تیم ملی فوتبال با یک تساوی صعودش به مرحله بعد کمرنگ می شود و همین موضوع باعث می شود شرایط روحی و روانی بازیکنان بهم بریزد.

عربشاهی بیان کرد: علاوه بر این، تیم کامبوج در آسیا زیاد معروف نیست اما نباید این تیم را دستکم بگیریم. ملی پوشان از همان ابتدای بازی با هنگ کنگ و کامبوج باید فشار به حریفان خود وارد کنند و برای زدن گل های زیاد به زمین مسابقه بروند. اگر تعداد گل های زده شده تیم ملی فوتبال برابر هنگ کنگ و کامبوج زیاد باشد در آن صورت تیم های بحرین و عراق به مشکل برمی خورند چون شرایط روحی و روانی شان افت میکند.
او افزود: زمانی که تیم ملی فوتبال گلهای زیادی به تیم های هنگ کنگ و کامبوج بزند به طور حتم مابقی رقبا با ترس و لرز به مصاف تیم ملی کشورمان می روند.

پیشکسوت فوتبال درباره بازی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی بحرین گفت: با وجود این‌که بازی رفت به بحرین باختیم اما این موضوع دلیل نمی شود که تیم ملی کشورمان نتواند این تیم را شکست بدهد. ما می توانیم به راحتی برابر تیم بحرین به پیروزی برسیم چون بازیکنان بزرگ و شایسته ای داریم. همچنین ملی پوشان خوبی داریم که اکثر آنها لژیونر هستند. تنها تیم ملی فوتبال کشورمان برابر عراق مشکل دارد.

عربشاهی گفت: من در دوران حضورم در تیم ملی فوتبال 2، 3 بار برابر تیم ملی عراق بازی کردم. تنها شاخص تیم ملی عراق این است که بازیکنان این تیم از لحاظ بدنی، تکنیکی و تاکتیک پذیری شان شباهت زیادی به ملی پوشان ما دارند. البته تیم ملی کشورمان در همه خطوط بهترین بازیکنان را دارد و مهم این است که سرمربی تیم ملی بتواند ترکیب تیم را به خوبی چینش کرده و از بازیکنان به نحو احسن استفاده کند.

پیشکسوت فوتبال گفت: ملی پوشان بازیکنان شاخص فوتبال کشورمان هستند و چیدمان اسکوچیچ باید به صورتی باشد که بتواند از داشته های خود به نحو احسن استفاده کند. همچنین شرایط روحی و روانی بازیکنان تیم ملی باید بالا باشد و علاوه بر این، کادر فنی انگیزه ملی پوشان را افزایش بدهد. مطمئن باشید تیم ملی فوتبال کشورمان می تواند از گروهش صعود کند چون شایستگی و لیاقتش را دارد.

عربشاهی گفت: سطح فوتبال ایران خیلی بالا است و نفرات انتخاب شده بهترین بازیکنان فوتبال کشورمان هستند و لژیونرهای ما بازیکنان شاخص در تیم های خود بودند. امیدوارم سرمربی تیم ملی نفرات خوبی را روانه مسابقات کند تا بتوانیم به نحو احسن نتایج لازم را بگیریم و به اما و اگرها نگاه نکنیم. ان شا الله تیم ملی فوتبال 12 امتیاز دور برگشت را به دست بیاورد.

303159