رییس اداره حفاظت محیط زیست:

پبش‌بینی افزایش 30 درصدی پرندگان در تالاب‌های نقده طی امسال

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده از افزایش 30 درصدی تخم‌گذاری پرندگان در تالاب‌های این شهرستان خبر داد.
تصویر پبش‌بینی افزایش 30 درصدی پرندگان در تالاب‌های نقده طی امسال

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، اکبر محمدیان با اشاره به اینکه تالاب‌های نقده از وضعیت مناسبی برخوردار است اظهار داشت: تخم گذاری پرندگان از نیمه دوم اردیبهشت‌ امسال در تالاب‌های فصلی و دائمی این شهرستان آغاز شده و میزان تخم گذاری در تالاب های این شهرستان ۳۰ درصدافزایش یافته است.

وی ادامه داد: فصل تخم گذاری پرندگان تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و پیش‌‌بینی می‌شود طی این مدت بیش از 10 هزار پرنده در تالاب‌های نقده تخم‌گذاری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده یادآور شد: در حال حاضر طبیعت بهاری تالاب‌های شهرستان نقده، این روزها به پناهگاه بکر برای هزاران قطعه پرنده مهاجر تبدیل شده است و هزاران قطعه پرنده نادر و کمیاب در ۱۷ تالاب فصلی و دائمی این شهرستان لانه سازی و تخم گذاری کردند.

محمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به این تخم‌گذاری، افزایش قابل توجه تعداد پرندگان در این منطقه قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: بازدیدکنندگان تالاب‌های این منطقه از ایجاد سر و صدا و رعب و وحشت در منطقه خودداری کنند تا تخم‌گذاری و جوجه آوری پرندگان بدون هیچ مشکلی به پایان برسد.

این مقام مسوول اضافه کرد: کاکائی، حواصیل، اگرت، انواع چنگرها، پرستو دریایی، اردک سرسرخ، اردک تاجدار، انواع عقاب تالابی و اردک سرسفید که گونه حفاظت شده مختص این منطقه است، از جمله پرندگان تخم گذار این تالاب ها به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: تالاب‌های شهرستان نقده از پویایی خاصی برخوردار است و امنیت کامل در تالاب ها حاکم بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید ۳۰ درصد افزایش پرندگان را مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

302964