رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان مطرح کرد؛

برخورد پلیس راه گیلان نسبت به ورود خودروهای غیربومی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر ضرورت پرهیز از سفر در شرایط کرونایی گفت: پلیس از ورود خودروهای غیربومی به گیلان در مبادی ورودی استان جلوگیری میکند و دوربین های نظارتی نیز در طول مسیرها فعال هستند.
تصویر برخورد پلیس راه  گیلان نسبت به ورود خودروهای غیربومی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سرهنگ جاور صفاری روز پنجشنبه اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح که تا هفدهم خرداد ماه ادامه دارد، پلیس از ورود خودروهای غیربومی به گیلان در مبادی ورودی استان جلوگیری میکند و دوربین های نظارتی نیز در طول مسیرها فعال هستند.

وی افزود: در صورت تخلف و بی توجهی به تذکرات پلیس، رانندگان خودروهای شخصی برای ورود بر اساس رنگبندی‌ های کرونایی به شهرهای زرد و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و برای تخلف ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه می شوند.

سرهنگ صفاری همچنین با تاکید بر ضرورت پرهیز از سفر در شرایط کرونایی خاطر نشان کرد: این طرح به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و در جهت سلامت شهروندان اجرا می شود بنابر این مردم همچنان که تاکنون همکاری خوبی را با پلیس داشته اند تا پایان اجرای طرح نیز همکاری کنند .

وی درباره تردد خودروها با پلاک بومی در شهرستان‌های استان نیز گفت: البته طی مدت اجرای این طرح، تردد با خودروهای پلاک بومی یا دارای مجوز در شهرستان های استان بلامانع است.

سرهنگ صفاری در پایان با تاکید بر این که خلوت بودن جاده ها نباید موجب حرکت رانندگان با سرعت های غیر مطمئنه شود به رانندگان توصیه کرد: در هر شرایطی سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی را به طور کامل رعایت کنند.

گیلان در کرانه دریای خزر با بهره مندی از طبیعت زیبای کوه و جنگل و ساحل از کانون های گردشگری کشور است. در شرایط معمول سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر از این پردیس ایران دیدن می کنند.

منبع: ایرنا

302947