معاون سیاسی سپاه عنوان کرد:

هراس آمریکا و اسرائیل از درگیری احتمالی با ایران/ انتخابات؛ راه توانمندی ایران است

جوانی، با اشاره به نگرانی و وحشت آمریکا و اسرائیل از درگیری احتمالی با ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند که درگیری نظامی با جمهوری اسلامی فقط در جغرافیای ایران نخواهد بود و در منطقه قدرت دفاع و پاسخگویی داریم.
تصویر هراس آمریکا و اسرائیل از درگیری احتمالی با ایران/ انتخابات؛ راه توانمندی ایران است

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار یدالله جوانی با بیان اینکه منطقه خاورمیانه یک منطقه راهبردی است، اظهار کرد: غربی ها خصوصا آمریکا بعد از فروپاشی بلوک شرق موضوع نظم نوین جهانی را مطرح کردند و برآوردشان این بود که برای تحقق نظم مورد نظر، باید یک نظام تک قطبی سلسله مراتبی تعریف شود که آمریکا رهبر جهان باشد و همه کشورها ذیل آمریکا قرار گیرند.

وی راهبرد آمریکا برای تحقق نظم نوین جهانی را تسلط بر خاورمیانه و منطقه غرب آسیا دانست و افزود: این منطقه دارای موقعیت ژئوپلیتیک بوده و به اذعان یکی از روسای جمهور آمریکا، بیش از هفت هزار میلیارد دلار برای سلطه بر خاورمیانه از لشکرکشی به افغانستان و اشغال عراق گرفته تا حمایت از تروریست ها هزینه شده تا راه سلطه بر جهان از طریق سلطه بر خاورمیانه محقق شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران، با بیان اینکه خاورمیانه تعیین کننده نظم بین الملل است، عنوان کرد: آمریکایی ها با همین نگاه به دنبال خاورمیانه جدید و در واقع آمریکایی کردن خاورمیانه بودند و آن را پیش نیاز قطعی و حتمی سلطه بر جهان می دانستند، اما با مجاهدت های ملت ایران این طرح شکست خورد و امروز جمهوری اسلامی قدرت منطقه است.

جوانی، راهبرد تسلط بر خاورمیانه را یک اصل پذیرفته شده برای آمریکا دانست و گفت: آمریکا می داند که بر منطقه راهبردی غرب آسیا مسلط نخواهد شد؛ مگر اینکه بر ایران سلطه پیدا کند لذا جمهوری اسلامی ایران راهبردی ترین کشور در منطقه راهبردی خاورمیانه است.

وی ایران را کانون قدرت منطقه، مقاومت منطقه و نفوذ در منطقه دانست و اضافه کرد: ایران یکی از کشورهای اصلی تعیین کننده تغییرات منطقه ای است که در نظام بین الملل تاثیرات ویژه ای دارد.

معاون سیاسی سپاه، با اشاره به برخورداری ایران از قدرت دفاعی، پدافندی و تهاجمی، یادآور شد: امروز هم در موقعیت بازدارندگی هستیم و هم توانایی ضربات متقابل را داریم لذا اگر آمریکا و صهیونیست ها تهدیداتشان را علیه جمهوری اسلامی عملیاتی نکردند، نشان از قدرت پاسخگوی ملت ایران است.

وی قدرت نظامی جمهوری اسلامی را مبتنی بر دفاع مردم پایه شامل بسیج مردمی، بومی کردن دانش های لازم در حوزه صنایع دفاعی و تجهیزات و باز کردن ژئوپلیتیک دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی صحنه میدان را فراتر از جغرافیا برده است، یعنی قدرتش برای مقابله با تهدیدات دشمن، بازدارندگی دفاعی و تامین امنیت به مرزهای جغرافیایی ایران خلاصه نمی شود.

جوانی، با اشاره به نگرانی و وحشت آمریکا و اسرائیل از درگیری احتمالی با ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند که درگیری نظامی با جمهوری اسلامی فقط در جغرافیای ایران نخواهد بود و در منطقه قدرت دفاع و پاسخگویی داریم.

معاون سیاسی سپاه، حاج قاسم سلیمانی را سیدالشهدای جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم، جبهه مقاومت حالت یکپارچه پیدا کرده و در مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان شکل گیری جبهه مقاومت را پیش بینی نکرده بودند، گفت: امروز توانمندی های دفاعی ملت ایران برای دشمنان قابل مقایسه نیست و آنها از نتیجه اقدامات خود علیه ایران در منطقه آگاه نیستند، زیرا سرنوشت جبهه مقاومت و حزب الله و انصارالله در کشورهای خاورمیانه به هم گره خورده و امنیت عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و همه همسایگان، امنیت ایران است.

جوانی، به شکل گیری یک فهم مشترک از امنیت در میان ملت های منطقه اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران مقاومت مردم پایه را در منطقه پدید آورده است. در جریان نبرد ۱۲ روزه غزه با رژیم اشغالگر قدس شاهد به صحنه آمدن همه فلسطینیان بودیم که این وضعیت جدید دشمن را از برآورد عاجز می کند.

وی جمهوری اسلامی ایران را قرارگاه اصلی مقاومت در منطقه دانست و اظهار کرد: ساخت تجهیزات جدید و نوآورانه نظامی، قدرت دریایی راهبردی، اقتدار موشکی با برد قابل ملاحظه دو هزار کیلومتری و نقطه زنی و خلاقیت در شهرهای زیرزمینی موشکی از دیگر جنبه های بازدارندگی ایران است.

معاون سیاسی سپاه، در ادامه به ارتباط مستقیم انتخابات و کارآمدی نظام اشاره و تاکید کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود، یعنی مردم مستقیم و غیر مستقیم مسئولان، مدیران و کارگزاران نظام را تعیین می کنند؛ البته مردم یک رئیس جمهور را انتخاب می کنند، اما این رئیس جمهور صدها پست راهبردی و هزاران پست غیر راهبردی را مشخص می کند.

جوانی، با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات به ایجاد اعتماد به نفس در رئیس جمهور کمک می کند، گفت: رئیس جمهور باید همراهی و پشتیبانی مردم را داشته باشد.

وی انتخاب اصلح را منوط به انتخاب آگاهانه، درست و دقیق دانست و ادامه داد: انتخاب مدیر اصلح، شایسته و توانمند به کارآمدی منجر می شود. در کشور ما منابع و ذخائر و امکانات کافی وجود دارد و اگر انتخاب درست و صحیح و کارآمد داشته باشیم، رضایتمندی مردم بالا می رود.

معاون سیاسی سپاه، با اشاره به نقش انتخابات در تامین امنیت و اقتدار کشور، خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، انتخابات می تواند ایران قوی را قوی تر کند، زیرا انتخابات اثرگذاری داخلی، منطقه ای و بین المللی دارد و وقتی مردم انتخابات را با مشارکت بالا پشت سر می گذارند، در واقع این پیام را به دنیا مخابره می کنند که ملت ایران در صحنه است و نسبت به کشور احساس مسئولیت می کند.

وی مشارکت بالا در انتخابات بر مدار قانون اساسی و رای دادن به کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان را به معنی امیدواری به آینده و اصلاح امور کشور دانست و عنوان کرد: مشارکت بالا در انتخابات نشانه وحدت، انسجام، همدلی و یکپارچگی در داخل کشور است که ضریب امنیت ملی را بالا می برد.

جوانی، به تلاش رسانه های خارجی و شبکه های ماهواره ای برای بی رونق کردن انتخابات ایران اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات آبروی جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل است و موجب می شود آمریکا و اسرائیل در زیاده خواهی های خودشان از طریق تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی با سد ملت مواجه شوند. در واقع دشمنان به راحتی نمی توانند خواست و اراده خودشان را بر دولتی که از انتخابات شکل گرفته و پشتوانه مردمی دارد، تحمیل کنند.

معاون سیاسی سپاه، مهمترین دستاورد انتخابات پرشور و نشاط را مایوس شدن دشمنان دانست و افزود: دولت برآمده از آرای مردمی و انتخاب درست آنان، قطعا یک دولت قوی و کارآمد است که تحت تاثیر فشارها قرار نمی گیرد و به پشتوانه مردم، از منافع و امنیت ملی دفاع می کند.

وی انتخابات را راه قوی تر شدن ایران دانست و تصریح کرد: جبهه استکبار نمی خواهد که ملت ما قوی تر شود و لذا همانگونه که حاج قاسم سلیمانی در میدان برای انقلاب و نظام تولید قدرت کرد، آحاد ملت ایران نیز می توانند با وارد شدن به صحنه انتخابات ۲۸ خرداد تولید قدرت کنند.

جوانی، با بیان اینکه جهش تولید در بیانات رهبر انقلاب فراتر از جهش اقتصادی است، تاکید کرد: اگرچه اقتصاد مصداق بارز تولید است، اما امروز نیاز داریم در همه عرصه ها جهش کنیم و با حفظ اصول و مبانی انقلاب و حرکت خودجوش و جهادی، تحول آفرین باشیم.

معاون سیاسی سپاه، فلسفه وجودی سپاه پاسداران را حفظ انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری سپاه را یک نهاد پیش رونده پیش برنده توصیف کردند که باید موانع را بردارد و به دستگاه ها کمک کند لذا سپاه ذیل بیانیه گام دوم انقلاب اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی کرد تا در ابتدا فهم درستی از بیانیه مذکور حاصل و نقشه راه تعیین شود.

وی آرمان انقلاب را تمدن سازی اسلامی دانست و افزود: «پیشرفت» کلیدواژه این تمدن سازی است که باید در همه حوزه های مادی و معنوی اتفاق بیفتد و ایران سرآمد و پرچمدار آن باشد لذا سپاه با همکاری دولت اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دارد تا خواست دشمن در تحت فشار قرار دادن کشور و فروپاشی اقتصادی بی اثر شود.

جوانی، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور را از تکانه های خارجی و تحریم ها حفظ می کند، گفت: دشمن می خواست از طریق وابستگی ما به واردات بنزین کشور را دچار تنگنا کند، اما اکنون به صادرکننده بنزین تبدیل شدیم.

معاون سیاسی سپاه، توانمندی های دفاعی، علم و فناوری و سبک زندگی اسلامی را از دیگر ماموریت های سپاه در مسیر پیشرفت و تحقق آرمان های انقلاب دانست و اضافه کرد: سپاه صرفا یک مجموعه نظامی نیست، بلکه آمده تا هم انقلاب را حفظ کند و هم آن را به پیش ببرد، زیرا ملت ایران شایسته قرار گرفتن بر قله های عزت و افتخار هستند.

302919