مجتبی تقوی در گفتگو با پرسون:

ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد / تیم ملی در این گروه حریف سرسختی ندارد

مجتبی تقوی کارشناس فوتبال کشورمان در مورد شرایط تیم ملی می گوید: بدون شک تیم ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد. ایران در این گروه حریف سرسختی ندارد.
تصویر ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد / تیم ملی در این گروه حریف سرسختی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال کشورمان روز پنجشنبه در اولین گام از دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف هنگ کنگ می رود. مجتبی تقوی کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص صحبت کرد.

*تیم ملی بدون دیدار دوستانه راهی بحرین شد. البته گفته می شود این نظر سرمربی تیم بوده است!

از لحاظ فنی تصمیمی درست نیست که تیم ملی یا باشگاهی بدون دیدار تدارکاتی به مصاف حریفان برود. اگر این مساله خواسته سرمربی بوده به هر حال نمی توان در خصوص آن صحبت کرد. اگر دلیل آقای اسکوچیچ برای این تصمیم عدم مشخص شدن ترکیب تیم ملی بوده که باید گفت ما در دنیای ارتباطات هستیم و حریفان می توانند تک تک بازیکنان ما را شناسایی و آنالیز کنند. به هر حال این تصمیمی بوده که اتخاذ شده است. تیم ملی به لحاظ کلی در شرایط خوبی قرار ندارد و در مورد دلایل آن باید در زمان دیگری صحبت کرد. نتیجه گیری تیم ملی آنقدر که به شرایط فوتبال و فدراسیون کشورمان می تواند کمک کند به شرایط و رزومه اسکوچیچ کمک خواهد کرد. وی در دنیای مربیگری شناخته شده نیست و حالا که شرایط حضور وی در تیم ملی مهیا شده بدنبال کسب نتیجه است. اگر تیم ملی نتیجه نگیرد اسکوچیچ چیزی برای از دست دادن ندارد و اگر نتیجه کسب کند نام و نشانی برای خود رقم خواهد زد. فدراسیون جدید با مشکلات ناشی از فدراسیون قبلی مواجه شده و با علم به این مشکلات سکان فدراسیون را در اختیار گرفته اند. مهمترین نکته برای فدراسیون این است که بعد از این مسابقات با استفاده از نظر کارشناسان مجرب و مستقل نسبت به وضعیت تیم ملی برنامه ریزی و تصمیم گیری درست نماید.

*به هر حال باید بدنبال صعود بود.

ببنید در دوره قبلی که کی روش حضور داشت تیم ملی به جام جهانی صعود کرد اما آورده دیگری نداشت. فیفا در گزارشی عنوان کرده ایران تاکتیک و سیستم بازی ثابت و مشخصی در ادوار مختلف جام جهانی نداشته است. این راه و روش را گروه فنی فدراسیون فوتبال باید مشخص کند. کی روش قبل از مسابقات جام جهانی خبر از درخشش لژیونر ها می داد ولی دیدیم که این اتفاق رخ نداد. حالا هم نباید در مسابقات مقدماتی جام جهانی منتظر درخشش ستاره های ایرانی شاغل در اروپا باشیم. این بازیکنان خسته هستند و کادر فنی تیم ملی باید برنامه ریزی کند به بهترین نحو از حضور آنان در ترکیب خود استفاده کند. در دیدارهای نه چندان حساس لازم به استفاده از لژیونرها در تمام دقایق نیست. از بازیکنان باتجربه باید در مسابقه حساس مقابل بحرین و عراق بهره برد.

*آیا ایران صعود می کند؟

بدون شک تیم ایران پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد. ایران در این گروه حریف سرسختی ندارد. اگر کادر فنی در ترکیب خود بنا بر شرایط از لژیونرها بهره ببرد و اجازه بدهد که خستگی آنان غالب نشود تیم کشورمان می تواند به مرحله بعد صعود کند. قبل از شروع مرحله جدید نیز کمیته و گروه بزرگ فنی فدراسیون فوتبال باید به سرمربی تیم ملی کمک بدهد. فدراسیون فوتبال به کارشناس فنی و مستقل نیاز دارد نه کارشناس بله قربان گو! اگر فدراسیون می خواهد با نظم و قدرت پیش برود باید کمیته فنی بزرگی داشته باشد و از نظرات اهالی فن بهره ببرد.

302891