دشواری تامین برق بم در تابستان

رییس اداره برق شهرستان بم افزایش دما، استفاده بخش کشاورزی از چاه‌های آب به دلیل خشکسالی و تولید کمتر برق از نیروگاه‌های برقابی را از دلایل سختی تابستان امسال در تامین برق عنوان کرد.
تصویر دشواری تامین برق بم در تابستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، صدیقی امروز 12 خردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان بم گفت: با توجه به خاموشی های مکرر در اول خردادماه که مشکلاتی را برای همشهریان به وجود آورده بود، تمام مشترکان باید به مصرف روزانه خود توجه داشته باشند.

وی افزود: ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بم حسب وظیفه ذاتی شان بایستی برنامه عملیاتی صرفه جویی انرژی در بخش ادارات را اجرا کنند.

صدیقی با بیان اینکه در برنامه عملیاتی شرکت مادر تخصصی توانیر، مشوق های متنوعی برای مشترکانی که در ساعات پیک مصرف برق در طرح های پاسخگویی بار مشارکت نمایند، در نظر گرفته، افزود: طبق اعلام مدیریت برق شهرستان بم در بخش کشاورزی بیش از 8000 کیلووات، در بخش صنایع 4500 کیلووات و در بخش ادارای 400 کیلووات و در بخش خانگی و تجاری 15000 کیلووات سقف تعهد شهرستان رعایت شده و نیاز به اعمال خاموشی نیست.

مدیر امور برق شهرستان بم در ادامه ضمن تشکر از مشترکان صنعتی و کشاورزی درخواست کرد: در ساعات اوج مصرف برق از 13 تا 17 در طرح پاسخگویی بار شرکت کنید و سایر مشترکان برای تامین برق در روزهای گرم پیش رو بایستی در طرح های تعیین شده شرکت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع، بخش کشاورزی و اداراتی که دستورالعمل های مربوطه را رعایت نکنند در اولویت قطع برق قرار خواهند گرفت، افزود: ساده ترین راهکارهای قابل اجرا در ادارات و منازل برای کاهش مصرف برق، تنظیم دمای لوازم سرمایشی روی 26 درجه، استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده از سایه بان برای کولر های آبی و اسپلیت، خاموش کردن لوازم اضافی، خاموش کردن لوازم در زمان خروج کارکنان از ادارات و استفاده از نور طبیعی به جای لامپ های ساختمان است.

صدیقی در پایان افزایش دما، استفاده بخش کشاورزی از چاه‌های آب به دلیل خشکسالی و تولید کمتر برق از نیروگاه‌های برقابی را از دلایل سختی تابستان امسال در تامین برق عنوان کرد.

منبع:ایسنا

302844