اظهارات رئیس انتخابی فدراسیون شطرنج بعد از برگزیده شدن

رئیس جدید فدراسیون شطرنج گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا نفرات مهاجرت کرده انگیزه بازگشت را پیدا کنند.
تصویر اظهارات رئیس انتخابی فدراسیون شطرنج بعد از برگزیده شدن

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن تامینی بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج و انتخاب به عنوان رئیس جدید این فدراسیون اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق حاصل شد و از سوی روسای هیئت‌ها و اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شوم. تمام تلاشم این است که همدلی، محبت و مهربانی در فدراسیون شطرنج بیشتر شود و از وجود همه عزیزان و بزرگوارانی که برای این رشته زحمت کشیدند در فدراسیون استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش خواهم کرد با توجه به ارتباطاتی که دارم در جهت ارتقای فدراسیون، همدلی بچه‌ها، حوزه‌های مختلف انسانی، زیر ساختی و مسائل مالی که چالش فدراسیون است، شرایطی را ایجاد کنم تا عزیزان دغدغه‌ای غیر از شطرنج نداشته باشیم. در این راستا می‌توانم کارهای زیادی را انجام داد و از بخش خصوصی و دولتی استفاده کنیم و راهکارهای جدیدی را برای درآمدزایی ایجاد کنیم تا انگیزه بچه‌ها بیشتر شود و شرایط بهتری در مسائل جهانی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص اینکه فدراسیون برنامه‌ای برای بازگشت شطرنج‌بازان مهاجرت کرده و جلوگیری از تکرار این اتفاق خواهد داشت، گفت: ابتدا باید چیزهایی که داریم را حفظ کنیم. باید در شرایط فعلی انگیزه نفراتی که برای شطرنج زحمت کشیدند را برای خدمت به کشور افزایش بدهیم. باید حمایت‌های بیشتری از نفرات فعلی داشته باشیم و آنها را حفظ کنیم و بعد از آن بتوانیم شرایطی را فراهیم کنیم تا برای کسانی که مهاجرت کردند، انگیزه بازگشت فراهم شود.

تامینی تاکید کرد: اگر این شرایط مهیا نباشد این اتفاق نخواهد افتاد. باید از دوستان این نفرات و مسئولان نظام نیز کمک بگیریم. این نفرات سرمایه‌های ما بودند و فرار سرمایه‌ها به نفع ما نیست. اگر بتوانیم همه دست به دست هم بدهیم، می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد و مطمئن باشید در این بحث از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی در خصوص اولویت‌های کاری خود گفت: باید بین شطرنجی‌ها محبت بیشتری ایجاد کنیم تا این نفرات زیر ساخت‌ها را بنویسند. در مسائل مالی باید کمک شود و در آینده نزدیک خواهیم دید این شرایط خوب فراهم خواهد شد.

302769