رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی- نظامی روسیه:

علاقمند به همکاری‌های دفاعی با ایران هستیم

رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی، نظامی روسیه اعلام کرد که مسکو به همکاریهای نظامی با تهران علاقه مند است و به چشم انداز توسعه همکاریها در این عرصه توجه می کند.
تصویر علاقمند به همکاری‌های دفاعی با ایران هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، دیمیتری شوگایف روز سه شنبه در حاشیه کنگره اتحادیه سازندگان تجهیزات با بیان اینکه روسیه به چشم انداز همکاری نظامی-فنی با ایران توجه دارد اعلام کرد: ایران به انواع سلاح های روسی علاقه مند است.

وی خاطرنشان کرد: ما روابط طولانی مدت با ایران داریم و تهران به طیف گوناگونی از تجهیزات جنگی ساخت روسیه علاقمند است.

رئیس سازمان فدرال همکاریهای فنی-نظامی روسیه با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه بدون اشاره به جزییات بیشتر اظهار داشت: ما در حال انجام تعهدات قراردادی با ایران هستیم که برای تحویل کالا داشتیم.

در اکتبر سال ۲۰۲۰، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی زوزدا (ستاره) گفت، که ایران و روسیه با پایان تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل متحد، چشم انداز خوبی برای توسعه همکاری های فنی و نظامی دارند.

جلالی در آن زمان پس از شکست تلاش آمریکا در شورای امنیت برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران، در گفت و گو با خبرگزاری روسی اینترفاکس درباره همکاریهای نظامی ایران گفت: ما به طور قطع با کشورهای علاقه‌مند در حوزه فنی- نظامی و در مسأله خرید تجهیزات لازم برای ما، همکاری خواهیم کرد. برای ما محدودیتی وجود نخواهد داشت و ما با تدبیر از این مسأله استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان حاضر مورد مشخصی در حوزه همکاری های فنی- نظامی بین مسکو و تهران وجود دارد، جواب داد: «ما روابط خیلی خوبی با مسکو داریم و روسیه کمک زیادی به ما کرد و با قطعنامه آمریکایی ها مقابله کرد و به آن رأی منفی داد و ما رایزنی های بسیار نزدیکی را در این مسأله انجام می دهیم. در خصوص همکاری های نظامی باید بگویم که البته ما برنامه ای در این رابطه تهیه کرده ایم و این برنامه ها با گذشت زمان اجرا خواهند شد.»

وی همچنین گفت: ایران در بسیاری از حوزه های تأمین تجهیزات نظامی توانسته است به سطح بالایی دست یابد. علاوه بر آن، پتانسیل صادرات تجهیزات نظامی خود را نیز دارد و با احتساب رفع محدودیتها ما خواهیم توانست تسلیحات خود را صادر کنیم، می توانیم آنها را بفروشیم و سود خود را از آن کسب کنیم. اگر نیازی به خرید برخی تسلیحات داشته باشیم، هیچ محدودیتی برای ما وجود نخواهد داشت و ما آماده خواهیم بود که در این حوزه کار کنیم.

302581